CNAIR modernizează cele opt pasarele pietonale de pe DN 1 Valea Prahovei cu fonduri europene. Pasarelele pietonale dintre Comarnic şi Azuga vor fi dotate cu lifturi şi copertine / Se construiesc şi patru pasaje rutiere la Sinaia, Azuga şi Predeal

drum Valea Prahovei, trafic Aglomerație pe Valea Prahovei Sursa foto: Inquam Photos / Raul Giuglea

Compania de Drumuri modernizează cele opt pasarele pietonale de pe DN 1 Valea Prahovei cu fonduri europene, solicitarea pentru acordarea finanţării nerambursabile fiind depusă pe 2 noiembrie, potrivit unui anunţ de presă. Expertiza tehnică şi apoi lucrările efective vor fi finanţate prin Programul Operaţional Infrastructura Mare (POIM) la licitaţia pentru expertiza tehnică fiind depuse trei oferte: Pod Proiect (ofertant unic), Consultanţă pentru Infrastructuri Terestre Consit (ofertant unic) şi Total Business Land SRL (ofertant unic).

La Comarnic sunt două pasarele pietonale, la Sinaia trei, două pasarele la Buşteni şi una singură la Azuga. Durata proiectului este de 15 luni, anunţă CNAIR.

„COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Solicitant, a elaborat și depus in data de 02.11.2021, Aplicația de Finanțare pentru proiectul Elaborare Expertiza Tehnica si DALI in vederea modernizarii pasarelelor pietonale situate pe DN 1 intre Comarnic si Azuga (8 buc) în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020. Obiectivele specifice ale proiectului:

– 8 Experize Tehnice elaborate

– 8 Documentatii pentru Avizarea Lucrarilor de Interventii (DALI) elaborate”, a precizat Compania de Drumuri.

Obiectivul principal al proiectului este reducerea accidentelor în care sunt implicaţi pietonii şi creşterea gradului de utilizare pentru aceste structuri metalice, pe care persoanele în vârstă sau cu dizabilităţi nu le pot folosi. Primele pasarele pietonale metalice au fost montate în 2013 cu un cost cuprins între 70.000 şi 100.000 euro.

„Obiectivul general al proiectului este de a stabili starea tehnică a pasarelelor existente pe DN 1 între Comarnic şi Azuga în vederea efectuării lucrărilor de modernizare. Implementarea acestui proeict va conduce la identificarea soluţiilor tehnice necesare în vederea creşterii atractivităţii utilizării şi implicit la scăderea numărului de accidente rutiere prin traversarea Drumului Naţional 1 de către pietoni prin locurile neamenajate“, potrivit documentaţiei din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice.

Potrivit caietului de sarcini, se vor monta lifturi de acces prevăzute cu geamuri anti vandalism cu dimensuni care să permită o capacitate de minimum 6 persoane inclusiv transportul bicicletelor. De asemenea, sunt prevăzute copertine de protecţie pentru a-i feri pe pietoni de ploaie şi zăpadă cu un sistem care să împiedice formarea ţurţurilor care pot cădea pe carosabil. Durata contractului pentru prestarea serviciilor este de 120 de zile. Lucrările pentru modernizarea pasarelelor pietonale se vor efectua sub trafic, fără restricţii semnificative de circulaţie.

Tot pe DN 1 Valea Prahovei, CNAIR a lansat în licitaţie documentaţia tehnică pentru 5 pasaje pietonale subterane la Comarnic, Buşteni, Poiana Ţapului şi Predeal respectiv 2 pasaje rutiere la Sinaia şi câte unul la Azuga şi Predeal.

Aglomerație pe Valea Prahovei Sursa foto: Inquam Photos / Raul Giuglea

Comentarii

  1. Nimic nu dovedeste ca ingineriile astea cu refacerea pasarelelor va da rezultate.
    O risipa !
    O singura solutie este fezabila pentru fluidizarea traficului.
    Pe valea Prahovei intre Comarnic si Predeal.

    Executarea si modernizarea drumului interjudetean Campina( Ph) – Sacele ( Bv).

    Paca cand se va face autostrada, probabil dupa 2040!

    Pe acest tronson proiectul care zace in sertar la celebra companie fantoma a statului roman ( CNI) are 38 kmde drum plus racordarile.
    Detaliile nu sunt importante!
    Un drum interjudetean pe doua benzi ar prelua 30 sau 40% din traficul de pe Valea Ph mai ales cele ce merg direct Brasov si mai departe in tara.
    De asemenea poate prelua pe intoarcere si traficul din Predeal, Timişuri,si Brasov catre Campina – Ploiesti.
    Pentru ca e preferabil sa vii in 75 -90 minute din zona Predeal-Brasov pe la Sacele -Bradet-Valea Doftanei – Campina – Ploiesti decat sa faci 4 ore pe sosea intre Predeal si Comarnic adica cca 40 km!
    40 km in 4 ore am facut duminica seara plecand la ora 16 din Predeal.
    Aceasta e solutia urgenta, rapida si fezabila pana la autostrada!

    • Suplimentar pot fi si unele masuri care sa disciplineze traficul de la Comarnic la Predeal.
      Astfel:
      1. Montarea a 3 km de stalpişori metalici pe axul central al DN 1 inainte de intrarea in Comarnic venind dinspre Campina.
      Aici se vine pe contrasens spre intrarea in Comarnic si este o singura banda de mers.
      Se forteaza si se blocheaza traficul.
      2. Inainte de intrarea in Comarnic pe DN 1 se descarca si traficul din Breaza si fara Sens Giratoriu se gâtuieste traficul.
      Un sens giratorou e necesar si ar degaja traficul.
      Aplicatia Wazze duce prin Breaza pe cei ce vor mai repede la Sinaia chiar daca ocolesti 6 km.
      Nu mai faci 5 km pe DN1 intr-o ora!
      3. Sinaia are nevoie de 2 sensuri giratorii:
      – unul la intersectia cu drumul spre Targoviste pentru care in acesta intersectie sunt pe intoarcerea spre Campina lupte: care pe care!
      Aplicatia Waze duce pe sus traficul si apoi il descarca in intersectia drumului dinTargoviste cu DN 1.
      – celalalt rond trebuie amplasat la zona Mecanica Fina unde drumul se bifurca apre Centru respectiv Gara
      Sinaia.
      Acolo o masina de militieni mai mult incurca traficul in loc sa patruleze dre exemplu la intersectia spre Targoviste unde era blocaj ca la hochei.
      Evident ca sunt si alte ronduri de facut:
      la Predeal la intersectia spre Paraul Rece samd.
      Numai ca incompetenta drumarilor si a Primarilor localitatilor enumerate sunt cunoscute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *