Coca-Cola a înregistrat o scădere a vânzărilor în primul trimestru din 2024, pe fondul introducerii unei taxe pe zahăr din ianuarie

Coca-Cola Sursa foto: Pixabay

Coca-Cola HBC România a înregistrat o scădere a volumelor cu două cifre în primul trimestru din 2024, în special în cazul băuturilor carbonatate, potrivit raportului privind datele financiare ale companiei. „Mediul de consum a rămas provocator, afectat de introducerea unei taxe pe zahăr în ianuarie, pe lângă creșterea TVA în ianuarie 2023 și de lansarea unei Scheme de Garanție-Returnare în noiembrie 2023”.

La nivel de grup, compania a înregistrat o creştere organică a veniturilor de 12,6%. Coca-Cola HBC România a avut o cifră de afaceri de 3,2 miliarde lei 2022.

Mai multe detalii din raport:

Analize Economedia

retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice
automotive foto 2
Victor Moraru si Marian Neacsu
oameni bagaje
multime, oameni, populatie, demografic, trecere de pietoni
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
bani, lei, finante, bancnote
bani, lei, finante, bancnote, bani numarati, impozit, taxe
Vladimir Putin, Xi Jinping, presedinte, rusia, china, moscova, kremlin, beijing, presedinte, china, rusia
bani, finante, lei, financiar, deficit
Gameloft Romania Cluj Napoca
onrc, registrul comertului
onrc, registrul comertului
Jerome Powell, FED
sticle vin
turism calatorii bani
Euro bani fonduri cheltuieli risipă fraude
bani, lei, finante, bancnote, bani numarati
Borhanci_Bazin-de-inot_01
Luca
onrc, registrul comertului
Pod Argeș Grădiștea București Giurgiu
bani, finante, lei, financiar, deficit
aeroport iasi plecari
  • Creștere organică a volumului de 1,8%, datorită performanțelor bune de pe piețele emergente și în curs de dezvoltare; volumele de băuturi carbonatate au fost stabile, în timp ce volumele de băuturi Energizante și cafea au înregistrat o creștere puternică de două cifre (+37,3% și, respectiv, +34,3%)
  • Creștere organică a veniturilor per unitate de 10,6%, reflectând inițiativele eficiente de gestionare a creșterii veniturilor în ultimele douăsprezece luni
  • Veniturile raportate au crescut cu 1,0%, având o creștere organică solidă, compensată de efectele negative ale cursului de schimb valutar în Nigeria și Egipt
  • Îmbunătățirea continuă a cotei de valoare, în plus față de creșterile puternice din 2023; atât în cazul băuturilor răcoritoare non-alcoolice gata de consum (NARTD), cât și al băuturilor carbonatate, cu 120 puncte de bază și, respectiv, 70 de puncte de bază.

Creștere organică a veniturilor pe toate segmentele datorită performanței deosebite de pe segmentul piețelor emergente

  • Piețe dezvoltate: Veniturile organice de până la 5,1% datorită creșterii veniturilor per unitate, cu volume afectate de comparative dificile
  • Piețe în dezvoltare: Creștere organică a veniturilor de 12,5%, cu o îmbunătățire încurajatoare a volumelor după un an 2023 dificil
  • Piețe emergente: Venituri organice de până la 19,0% datorită expansiunii venitului per unitate și a unei performanțe reziliente a volumelor, în pofida turbulențelor macroeconomice și a devalorizării monetare.
  •  Investiții suplimentare în portofoliul nostru unic 24/7 și în capacitățile noastre personalizate

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: