Coca-Cola a înregistrat o scădere a vânzărilor în primul trimestru din 2024, pe fondul introducerii unei taxe pe zahăr din ianuarie

Coca-Cola Sursa foto: Pixabay

Coca-Cola HBC România a înregistrat o scădere a volumelor cu două cifre în primul trimestru din 2024, în special în cazul băuturilor carbonatate, potrivit raportului privind datele financiare ale companiei. „Mediul de consum a rămas provocator, afectat de introducerea unei taxe pe zahăr în ianuarie, pe lângă creșterea TVA în ianuarie 2023 și de lansarea unei Scheme de Garanție-Returnare în noiembrie 2023”.

La nivel de grup, compania a înregistrat o creştere organică a veniturilor de 12,6%. Coca-Cola HBC România a avut o cifră de afaceri de 3,2 miliarde lei 2022.

Mai multe detalii din raport:

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
  • Creștere organică a volumului de 1,8%, datorită performanțelor bune de pe piețele emergente și în curs de dezvoltare; volumele de băuturi carbonatate au fost stabile, în timp ce volumele de băuturi Energizante și cafea au înregistrat o creștere puternică de două cifre (+37,3% și, respectiv, +34,3%)
  • Creștere organică a veniturilor per unitate de 10,6%, reflectând inițiativele eficiente de gestionare a creșterii veniturilor în ultimele douăsprezece luni
  • Veniturile raportate au crescut cu 1,0%, având o creștere organică solidă, compensată de efectele negative ale cursului de schimb valutar în Nigeria și Egipt
  • Îmbunătățirea continuă a cotei de valoare, în plus față de creșterile puternice din 2023; atât în cazul băuturilor răcoritoare non-alcoolice gata de consum (NARTD), cât și al băuturilor carbonatate, cu 120 puncte de bază și, respectiv, 70 de puncte de bază.

Creștere organică a veniturilor pe toate segmentele datorită performanței deosebite de pe segmentul piețelor emergente

  • Piețe dezvoltate: Veniturile organice de până la 5,1% datorită creșterii veniturilor per unitate, cu volume afectate de comparative dificile
  • Piețe în dezvoltare: Creștere organică a veniturilor de 12,5%, cu o îmbunătățire încurajatoare a volumelor după un an 2023 dificil
  • Piețe emergente: Venituri organice de până la 19,0% datorită expansiunii venitului per unitate și a unei performanțe reziliente a volumelor, în pofida turbulențelor macroeconomice și a devalorizării monetare.
  •  Investiții suplimentare în portofoliul nostru unic 24/7 și în capacitățile noastre personalizate

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: