Coca-Cola va majora din nou prețurile băuturilor sale la nivel global în acest an, dar prețurile mai mari nu vor fi suficiente pentru a compensa scăderea preconizată a profiturilor din cauza inflației și a cursului de schimb valutar, scrie Financial Times.
Pentru primul trimestru al acestui an, compania producătoare de băuturi răcoritoare se așteaptă la o încetinire a creșterii profitului său comparabil ajustat pe acțiune cu 6-7% din cauza dolarului puternic.
Directorul executiv James Quincey a declarat analiștilor în timpul unei teleconferințe privind câștigurile de marți că, deși Europa a evitat recesiunea, „este clar că cererea consumatorilor se înmoaie. Și cred că este posibil ca acest lucru să continue și în restul anului”.
Pentru tot anul 2023, producătorul Sprite și Schweppes se așteaptă ca profitul său comparabil ajustat pe acțiune să crească cu 4 până la 5% de la 2,48 dolari anul trecut, sau la aproximativ 2,57 până la 2,60 dolari. Analiștii au creionat un câștig de 2,56 dolari pe acțiune.
Coca-Cola a declarat că creșterea câștigurilor ar fi fost cu 3-4% mai mare dacă nu ar fi fost dolarul puternic, în timp ce inflația prețurilor la mărfuri va lua o înghițitură de o singură cifră procentuală din costurile comparabile ajustate ale bunurilor vândute.