Coca-Cola va majora din nou prețurile băuturilor sale la nivel global în acest an, dar prețurile mai mari nu vor fi suficiente pentru a compensa scăderea preconizată a profiturilor din cauza inflației și a cursului de schimb valutar, scrie Financial Times.
Pentru primul trimestru al acestui an, compania producătoare de băuturi răcoritoare se așteaptă la o încetinire a creșterii profitului său comparabil ajustat pe acțiune cu 6-7% din cauza dolarului puternic.
Directorul executiv James Quincey a declarat analiștilor în timpul unei teleconferințe privind câștigurile de marți că, deși Europa a evitat recesiunea, „este clar că cererea consumatorilor se înmoaie. Și cred că este posibil ca acest lucru să continue și în restul anului”.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Pentru tot anul 2023, producătorul Sprite și Schweppes se așteaptă ca profitul său comparabil ajustat pe acțiune să crească cu 4 până la 5% de la 2,48 dolari anul trecut, sau la aproximativ 2,57 până la 2,60 dolari. Analiștii au creionat un câștig de 2,56 dolari pe acțiune.
Coca-Cola a declarat că creșterea câștigurilor ar fi fost cu 3-4% mai mare dacă nu ar fi fost dolarul puternic, în timp ce inflația prețurilor la mărfuri va lua o înghițitură de o singură cifră procentuală din costurile comparabile ajustate ale bunurilor vândute.