Comercianții avertizează că piețele globale se confruntă cu o criză în ceea ce privește motorina

gas benzina motorina oil statie pompa pexels Foto: Pexels.com

Piețele globale se confruntă cu o criză în ceea ce privește motorina, au avertizat principalii comercianți, Europa fiind cea mai expusă riscului unei penurii „sistemice” care ar putea duce la raționalizarea carburanților, scrie Financial Times.

Una dintre cele mai mari case de tranzacționare a mărfurilor și cel mai mare trader independent de petrol au estimat că până la 3 milioane de barili de petrol și produse petroliere pe zi ar putea fi pierdute din Rusia ca urmare a sancțiunilor, după invazia în Ucraina.

„Lucrul care îi preocupă pe toți va fi aprovizionarea cu motorină. Europa importă aproximativ jumătate din motorina sa din Rusia și aproximativ jumătate din motorina sa din Orientul Mijlociu”, a declarat Russell Hardy, șeful traderului de petrol Vitol, cu sediul în Elveția. „Acest deficit sistemic de motorină există”.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Aceste importuri înseamnă că livrările rusești reprezintă aproximativ 15% din consumul de motorină al Europei. Hardy a declarat că trecerea la un consum mai mare de motorină în detrimentul benzinei în Europa a contribuit la o penurie de combustibil. El a adăugat că rafinăriile ar putea crește producția de motorină ca răspuns la prețurile mai mari, în detrimentul altor produse derivate din petrol, pentru a susține aprovizionarea, dar a recunoscut că raționalizarea este o posibilitate.

„Motorina nu este doar o problemă europeană, ci una globală”, a adăugat Torbjorn Tornqvist, co-fondator și președinte al Gunvor Group, o companie multinațională de tranzacționare cu mărfuri înregistrată în Cipru, cu sediul la Geneva.

Tornqvist a mai spus că piețele europene de gaz nu mai funcționează corespunzător, deoarece comercianții se confruntă cu cereri uriașe din partea băncilor pentru a obține numerar.

Săptămâna trecută, cei mai mari comercianți de energie din Europa au cerut guvernelor și băncilor centrale să ofere sprijin de urgență pentru lichidități pentru a menține funcționarea piețelor de gaze și de energie, în condițiile în care mișcările bruște ale prețurilor declanșate de criza din Ucraina au tensionat piețele de mărfuri.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: