La audierile care încep în comisiile speciale din Parlamentul European, comisarul desemnat pentru Transporturi, Apostolos Tzitzikostas, va avea o sarcină dificilă, arată Politico. Dosarul privind transporturile va trebui să abordeze chestiuni complexe, cum ar fi eliminarea treptată în 2035 a automobilelor cu motor cu combustie și eforturile de ecologizare a zborurilor.
Premierul grec Kyriakos Mitsotakis a declarat că Atena dorea ca viitorul său comisar să obțină o funcție foarte importantă. Transporturile nu fac de obicei parte din această categorie, dar Grecia este cea mai mare națiune proprietară de nave din lume – responsabilă pentru 20 % din capacitatea globală de transport de mărfuri, astfel că acesta este un portofoliu care contează.
Este de așteptat, așadar, ca eurodeputații europeni să abordeze unele probleme delicate în audierea lui Apostolos Tzitzikostas, membru al Partidului Popular European.
Guvernul Greciei nu a închis încă cazul accidentului feroviar mortal din februarie 2023, care a provocat o reacție politică negativă cu privire la gestionarea cazului. De asemenea, magnații greci ai transportului maritim au furnizat o mare parte din flota fantomă pe care Rusia o utilizează pentru a-și transporta petrolul, încălcând sancțiunile UE.