Comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, a declarat, marți, la Strasbourg, că se așteaptă ca România și Bulgaria să depună un proiect pe programul Fast Danube 2 de dragare a Dunării până la finalizarea call-ului de proiecte din septembrie. Obiectivul proiectului este asigurarea navigabilităţii Dunării pe tot timpul anului.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Call-ul respectiv are limită până în luna ianuarie și există finanțare pentru acesta, iar Comisia Europeană îl privește cu ochi buni, a mai menționat oficialul european.

„Comisia favorizează acest proiect, avem finanţare pentru el. Tot ceea ce lipseşte este depunerea proiectului de către cele două ţări partenere, România şi Bulgaria.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Sigur, auzim o mulţime de lucruri, de ce este întârziat, în special din cauza studiilor de mediu din Bulgaria aferente primului proiect Fast Danube 1, care practic nu este închis din cauza absenţei unui studiu de mediu.

Am insistat şi la Varna pe lângă oficialităţile bulgare, o să trimit din nou experţii Comisiei într-o vizită comună de mediere şi de închidere a proiectului Fast Danube 1 şi pregătirea aplicării proiectului Fast Danube 2”, a precizat Adina Vălean, într-un briefing pentru jurnaliștii prezenți la Strasbourg..

Obiectivul proiectului este „asigurarea navigabilităţii Dunării pe tot timpul anului” și este unul dintre aspectele discutate de Vălean săptămâna trecută în Bulgaria, în cadrul unei inițiative de întărire pe axa Nord-Sud a conectivității dintre România și Grecia.

„În cadrul regulamentului de revizuire a hărţilor şi a traseelor de transport europene, am introdus un coridor suplimentar faţă de cele existente, şi anume Coridorul Nord-Sud care uneşte Marea Baltică, Marea Neagră şi Marea Egee.

România, Bulgaria şi Grecia, evident, fiind pe acest coridor, am discutat despre o colaborare intensificată între aceste trei ţări pentru conectivitate”, a afirmat Vălean.

Ea a mai amintit că, în general, conectivitatea cu Bulgaria a fost deficitară, deoarece concentrarea a fost pe axa Est-Vest în timpul anilor dinaintea aderării la UE și până în prezent.

„Acum există oportunitatea de a strânge legăturile pe axa Nord-Sud. Ar fi foarte utilă atât din punct de vedere al mobilităţii militare, cât şi pentru conectarea între aceste trei mări, care reprezintă puncte de intrare pentru coridoarele pentru mărfuri şi coridoarele de transport europene.

În cadrul acestei discuţii am insistat pe participarea onestă a României şi Bulgariei în proiectul Fast Danube”, a mai spus Adina Vălean.

Totodată, ea a mai menționat că se așteaptă la un proiect feroviar Craiova-Calafat și că guvernul de la București a mai depus un proiect pentru „un pod rutier aşa-zis cu opţiune pentru feroviar” la Giurgiu-Ruse.

„Acolo avem un pod, dar rutele de acces din România şi Bulgaria nu sunt la standarde şi ar fi foarte important dacă s-ar putea propune acest proiect pentru că ar exista o linie de finanţare dedicată pentru aceste proiecte transfrontaliere şi ar fi cam ultima posibilitate în care România şi Bulgaria pot accesa aceşti bani pentru această conectivitate pe la Calafat-Vidin”, a mai declarat înaltul oficial european.