Comisia Europeană a elaborat un plan pentru folosirea mașinilor cu combustibili sintetici și după 2035, așa cum a cerut Germania

trafic-bucuresti-masini_INQUAM_Photos_Sabin_Cirstoveanu Sursa foto: Inquam Photos/ Sabin_Cirstoveanu

Comisia Europeană a elaborat un plan care permite vânzarea de mașini noi cu motoare cu combustie internă care funcționează numai cu combustibili nepoluanți, în încercarea de a rezolva o dispută cu Germania privind eliminarea treptată a mașinilor cu motoare cu combustie în UE începând cu 2035, scrie Reuters.

Proiectul de propunere, consultat marți de Reuters, sugerează crearea unui nou tip de categorie de vehicule în Uniunea Europeană pentru mașinile care pot funcționa doar cu combustibili neutri din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon.

Astfel de vehicule ar trebui să folosească o tehnologie care să le împiedice să circule dacă sunt folosiți alți combustibili, se arată în proiect. Acest lucru ar include un “sistem de inducere a alimentării” care să oprească pornirea mașinii în cazul în care aceasta este alimentată cu combustibili care nu sunt neutri din punct de vedere al emisiilor de carbon.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Propunerea ar putea oferi o cale pentru ca producătorii de automobile să continue să vândă vehicule cu motoare cu combustie internă după 2035, dată la care o lege UE planificată va interzice vânzarea de noi mașini cu emisii de CO2.

După luni de negocieri, țările UE și Parlamentul European au convenit asupra legii anul trecut. Însă Ministerul Transporturilor din Germania a surprins luna aceasta alte țări prin depunerea unor obiecții de ultim moment la lege, cu câteva zile înainte de votul final care ar fi dus la intrarea în vigoare a acesteia.

Principala cerință a ministerului german al Transporturilor este ca UE să permită vânzarea de mașini noi care să funcționeze cu combustibili sintetici după 2035. Ministerul nu a fost disponibil imediat pentru comentarii.

Un purtător de cuvânt al Comisiei a refuzat să comenteze proiectul de document, dar a făcut referire la comentariile șefului politicii climatice a UE, Frans Timmermans, care a declarat săptămâna trecută că orice soluție trebuie să respecte legea privind eliminarea treptată din 2035 convenită anul trecut.

“Discuțiile sunt în curs de desfășurare între Comisie și autoritățile germane”, a declarat purtătorul de cuvânt.

Un oficial UE a declarat luni pentru Reuters că orice propunere privind înregistrarea mașinilor cu combustibil sintetic va fi făcută doar după ce legea privind eliminarea treptată a motoarelor cu combustie va fi adoptată definitiv.

Luni, Ministerul german al Transporturilor a declarat că discuțiile cu Comisia Europeană privind încetarea planificată a utilizării motoarelor noi cu combustie începând cu anul 2035 avansează, dar a adăugat că nu poate spune când se va ajunge la un acord.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: