Comisia Europeană a declarat luni că termenul limită pentru producătorii chinezi de vehicule electrice de a-şi lua angajamente de preţ ca o modalitate de a evita tarifele a trecut, fără posibilitatea de a-şi revizui ofertele după ce toate au fost respinse, transmite Reuters, citată de News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Comisia, care desfăşoară o investigaţie antisubvenţionare a vehiculelor electrice construite în China, a declarat că mai mulţi exportatori de vehicule electrice au prezentat angajamente de preţ – un angajament al unui exportator de a respecta preţurile minime de import pentru a compensa subvenţiile.

Termenul limită pentru depunerea unor astfel de oferte a fost 24 august şi nu există nicio posibilitate dincolo de acest termen de a oferi noi angajamente de preţ conform regulilor acestui tip de investigaţie”, a declarat luni un purtător de cuvânt al Comisiei.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Executivul UE a spus că rămâne deschis să găsească o soluţie, atâta timp cât aceasta este pe deplin compatibilă cu regulile Organizaţiei Mondiale a Comerţului şi contracarează subvenţiile identificate.

Toate angajamentele de preţ de la producătorii de automobile chinezi au venit la termenul limită de 24 august, a spus purtătorul de cuvânt, fără a lăsa timp pentru retrimiteri după ce ofertele au fost respinse.

”Producătorii de automobile chinezi în cauză au avut la dispoziţie multe săptămâni înainte de termenul limită pentru a face acest tip de angajament de preţ. Dacă ar fi făcut-o într-o etapă mai devreme, ar fi permis un angajament semnificativ pe acest subiect”, au spus ei.

Comisia a propus tarife finale de până la 35,3% la vehiculele electrice construite în China, în plus faţă de taxa standard de 10% la importul auto din UE.

Cei 27 de membri ai UE urmează să voteze asupra taxelor finale propuse pe 25 septembrie. Acestea vor fi implementate până la sfârşitul lunii octombrie, cu excepţia cazului în care o majoritate calificată de 15 membri ai UE, reprezentând 65% din populaţia UE, votează împotriva taxelor.

Acesta este un obstacol mare care este rar atins, dar acesta este un dosar încărcat politic şi ameninţarea cu represalii chineze la carnea de porc, produsele lactate şi coniac ar putea influenţa unele ţări UE.

Ministrul chinez al Comerţului Wang Wentao se află în Europa săptămâna aceasta pentru discuţii cu privire la cazul antisubvenţie al UE şi se va întâlni joi cu comisarul pentru comerţ al UE, Valdis Dombrovskis.

Italia, prima oprire a deplasării lui Wang, a declarat că sprijină tarifele propuse.