Comisia Europeană autorizează crearea unei întreprinderi comune între Orange, Telekom, Telefónica și Vodafone. Întreprinderea va oferi o platformă care va sprijini activitățile de marketing și publicitate digitală din Franța, Germania, Italia, Spania și Mare Britanie

UE, Uniunea Europeana, comisia Sursa foto: FMI Facebook

Comisia Europeană a aprobat necondiționat, în temeiul Regulamentului UE privind concentrările economice, crearea unei întreprinderi comune de către Telekom, Orange, Telefónica, companie de telefonie din Spania, și Vodafone Group Comisia a concluzionat că tranzacția nu va ridica probleme de concurență în Spațiul Economic European (SEE), potrivit unui comunicat de presă.

Întreprinderea comună va oferi o platformă care va sprijini activitățile de marketing și publicitate digitală ale mărcilor și editorilor în Franța, Germania, Italia, Spania și Regatul Unit. Sub rezerva consimțământului utilizatorului, societatea în comun va genera un cod digital unic derivat din abonamentul de telefonie mobilă sau de rețea fixă al utilizatorului. Acest cod va permite mărcilor și editorilor să recunoască utilizatorii de pe site-urile sau aplicațiile lor web în baza unui pseudonim, să îi grupeze în diferite categorii și să își adapteze conținutul la grupuri specifice de utilizatori.

Investigația Comisiei

Pe baza investigației sale de piață, Comisia a constatat că tranzacția, astfel cum a fost notificată, nu va reduce în mod semnificativ concurența pe piețele franceză, germană, italiană și spaniolă pentru: (i) furnizarea de servicii de identificare digitală pentru publicitatea direcționată și/sau optimizarea site-urilor; (ii) furnizarea cu amănuntul de servicii de telecomunicații mobile; (iii) furnizarea cu amănuntul de servicii de acces la internet fix; (iv) furnizarea cu amănuntul de servicii audiovizuale (“AV”); și (v) furnizarea de spațiu publicitar online.

În timpul investigației sale, Comisia a examinat:

Legătura verticală dintre activitățile celor patru societăți în calitate de furnizori cu amănuntul de servicii de telefonie mobilă și de acces la internet și serviciile de marketing și publicitate digitală ale întreprinderii comune. Companiile furnizează întreprinderii comune un cod digital cu ajutorul căruia aceasta furnizează serviciile sale de identificare digitală pentru activitățile de marketing și publicitate digitală. Comisia a constatat că, în urma tranzacției, ar exista suficienți furnizori alternativi de intrare pentru același scop. În mod similar, Comisia a constatat că rivalii societăților ar putea furniza inputuri întreprinderii comune și/sau furnizorilor rivali de servicii de identificare digitală.

Legătura verticală dintre activitățile celor patru societăți în calitate de clienți de publicitate online și activitățile întreprinderii comune în calitate de furnizor de servicii de identificare digitală pentru publicitatea direcționată și/sau optimizarea site-urilor. Comisia a constatat că: (i) întreprinderea comună nu va avea capacitatea sau stimulentul de a exclude alți agenți de publicitate și furnizori rivali de servicii de telecomunicații mobile prin restricționarea accesului acestora la serviciile de identificare digitală și (ii) societățile nu vor avea capacitatea de a exclude furnizorii rivali de servicii de identificare digitală.

Conglomeratul face legătura între activitățile societăților în calitate de distribuitori de canale de televiziune și activitățile întreprinderii comune în calitate de furnizor de servicii de identificare digitală pentru publicitate orientată și/sau optimizarea site-urilor. Comisia a constatat că societățile nu ar avea capacitatea sau stimulentul de a forța radiodifuzorii de televiziune să se aboneze la serviciile de identificare digitală oferite de întreprinderea comună, având în vedere baza comună limitată de clienți între aceste două produse diferite.
În cele din urmă, Comisia a constatat că asociația în participațiune nu ar crește riscul de coordonare între cele patru societăți, având în vedere activitățile comune extinse pe care acestea le vor păstra în afara asociației în participațiune.

Prin urmare, Comisia a concluzionat că tranzacția nu ar ridica probleme de concurență în SEE și a autorizat cazul necondiționat. În timpul investigației sale, Comisia a fost în contact cu autoritățile de protecție a datelor. Normele de protecție a datelor sunt pe deplin aplicabile, indiferent de autorizarea fuziunii.

Societăți și produse

Deutsche Telekom, cu sediul central în Germania, este un operator multinațional de telecomunicații cu activități în peste 50 de țări din întreaga lume, inclusiv în Germania. Acesta oferă servicii de telecomunicații mobile și/sau fixe, precum și acces la internet, televiziune și produse tehnologice.

Orange, cu sediul central în Franța, este un operator multinațional de telecomunicații cu activități în 27 de țări din întreaga lume, inclusiv în Franța și Spania. Acesta oferă o gamă largă de servicii de comunicații electronice, în principal în domeniul telecomunicațiilor fixe și mobile și al accesului la internet, precum și servicii de telecomunicații pentru companii multinaționale.

Telefónica, cu sediul central în Spania, este un operator multinațional de telecomunicații și furnizor de rețele de telefonie mobilă, cu activități în principal în Europa, inclusiv în Germania și Spania, în Regatul Unit și în America de Sud, furnizând servicii de telefonie mobilă, fixă, internet și televiziune.

Vodafone, cu sediul central în Regatul Unit, este un operator multinațional de telecomunicații cu activități în 21 de țări, cu preponderență în Europa, inclusiv în Germania, Italia și Spania, și în Africa. Acesta oferă servicii de telecomunicații mobile, servicii de telefonie fixă și servicii de televiziune și tehnologie cu amănuntul.

Tranzacția a fost notificată Comisiei la 6 ianuarie 2023.

Comisia are obligația de a evalua fuziunile și achizițiile care implică societăți cu o cifră de afaceri care depășește anumite praguri (a se vedea articolul 1 din Regulamentul privind concentrările economice) și de a preveni concentrările care ar împiedica în mod semnificativ concurența efectivă în SEE sau într-o parte substanțială a acestuia.

Marea majoritate a fuziunilor notificate nu ridică probleme de concurență și sunt autorizate după o analiză de rutină. Din momentul în care o tranzacție este notificată, Comisia are, în general, un total de 25 de zile lucrătoare pentru a decide dacă să acorde aprobarea (faza I) sau să înceapă o investigație aprofundată (faza II).

Sursa foto: FMI Facebook

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *