Comisia Europeană va propune o cale legală pentru vânzarea mașinilor cu combustibili sintetici după 2035, la solicitarea Germaniei

trafic-bucuresti-masini_INQUAM_Photos_Sabin_Cirstoveanu Sursa foto: Inquam Photos/ Sabin_Cirstoveanu

Comisia Europeană va propune o cale legală pentru a excepta mașinile care funcționează cu combustibili sintetici de la eliminarea treptată de pe piață a mașinilor cu motoare cu combustie internă, prevăzută de UE pentru anul 2035, potrivit unui document care detaliază un acord încheiat cu Germania.

Acordul încheiat vineri seara târziu rezolvă o dispută care a întârziat timp de săptămâni întregi principala politică a blocului comunitar de reducere a emisiilor de CO2 pentru automobile.

Ministerul Transporturilor din Germania a obiectat față de legea planificată de UE care interzice vânzările de mașini noi cu emisii de CO2 în 2035, cerând o excepție pentru mașinile cu motoare cu combustie care funcționează cu combustibili sintetici.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Un document al Comisiei, consultat luni de Reuters, arată cum intenționează UE să acorde această scutire.

De îndată ce țările UE vor aproba legea privind eliminarea treptată din 2035, Comisia va prezenta un regulament care va permite producătorilor de automobile să înregistreze un nou tip de vehicul – mașini care pot funcționa doar cu combustibili fără emisii de dioxid de carbon.

Comisia va prezenta apoi un alt regulament care să precizeze modul în care aceste mașini pot contribui la obiectivul 2035, se arată în document.

Acest lucru ar urma să se facă printr-un act delegat – un tip de lege care este dificil de respins de către țările și legislatorii UE, deoarece pentru a face acest lucru este nevoie de sprijinul unei majorități.

Ca o reasigurare suplimentară pentru Germania, Comisia a declarat că, dacă această lege este respinsă, va “urma o altă cale legislativă” pentru a permite vânzarea de automobile cu combustibili sintetici.

Astfel de carburanți nu sunt încă produși la scară largă, dar sunt văzuți de unii producători de automobile ca o cale de prelungire a utilizării motoarelor cu combustie.

Cererea Germaniei a fost susținută de puternica industrie auto a țării. Scutirea a fost criticată de militanții pentru climă.

“Carburanții sintetici sunt o diversiune costisitoare și masiv ineficientă de la trecerea către electricitate cu care se confruntă constructorii de automobile din Europa”, a declarat Julia Poliscanova, director senior la grupul de campanie Transport & Environment.

Opoziția târzie a Berlinului a venit în ciuda faptului că țările UE și Parlamentul European au ajuns la un acord privind legea de eliminare treptată a motoarelor cu combustie anul trecut.

Măsura i-a iritat pe unii diplomați ai UE, care spun că ar putea încuraja guvernele să blocheze alte acorduri atent negociate privind politicile climatice.

Ambasadorii țărilor UE vor vota luni legea privind eliminarea treptată a motoarelor cu combustie din 2035 și vor discuta despre acordul UE-Germania.

Dacă diplomații îl aprobă, miniștrii energiei din UE ar putea da aprobarea finală pentru legea din 2035 în cadrul unei reuniuni care va avea loc marți la Bruxelles, permițând astfel intrarea în vigoare a acesteia.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Vor regreta scump decizia asta.

    12 ani sunt arhisuficienti pt. ‘amperizare’ daca se doreste si se calca pedala ‘cap’ pana atunci, desi, ideal ar fi sa le iasa tuturor taranismele din cap, pt. ca mijlocul de transport privat, cuantificat, este cel mai nociv in detrimentul societatii europene, a priori, din punct de vedere economic si a posteriori, biologic.

    Siemens a inceput povestea altfel …

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.