Qantas Airways a acceptat să plătească 120 de milioane de dolari australieni (79 de milioane de dolari) sub formă de compensaţii şi o amendă pentru că a vândut bilete pentru mii de zboruri anulate, au anunţat luni compania aeriană şi organismul de supraveghere a consumatorilor din Australia, relatează AP, conform News.ro.
Comisia Australiană pentru Concurenţă şi Consumatori a dat în judecată compania aeriană cu sediul la Sydney la Curtea Federală anul trecut. Qantas a avut o conduită falsă sau înşelătoare prin faptul că a anunţat bilete pentru mai mult de 8.000 de zboruri din mai 2021 până în iulie 2022 care fuseseră deja anulate.
Qantas a fost de acord să soluţioneze procesul prin plata unei amenzi de 100 de milioane de dolari australieni (66 de milioane de dolari) către guvernul australian şi a unei sume preconizate de 20 de milioane de dolari australieni (13 milioane de dolari) către peste 86.000 de clienţi afectaţi.
“Ziua de astăzi reprezintă un alt pas important înainte, pe măsură ce lucrăm la restabilirea încrederii în transportatorul naţional”, a declarat Vanessa Hudson, directorul executiv al Qantas, într-un comunicat.
“Când zborurile au fost reluate după închiderea COVID, recunoaştem că Qantas a dezamăgit clienţii şi nu a respectat propriile standarde. Ştim că mulţi dintre clienţii noştri au fost afectaţi de eşecul nostru de a furniza notificări de anulare în timp util şi ne pare sincer rău”, a declarat Hudson, care l-a înlocuit pe Alan Joyce la conducerea companiei aeriene în noiembrie anul trecut. Un judecător de la Curtea Federală nu a acceptat încă înţelegerea.
Qantas a raportat un profit de 1,74 miliarde de dolari australieni (1,13 miliarde de dolari) după taxe pentru ultimul an.