Wizz Air și-a redus joi previziunile privind profitul anual, după ce a raportat o scădere de 44% a profitului operațional în primul trimestru al anului fiscal 2025, în parte din cauza costurilor legate de problemele motoarelor Pratt & Whitney și a contractelor unice de închiriere cu echipaj pentru consolidarea capacității, scrie Reuters.
Compania aeriană low-cost, care zboară cu o flotă exclusiv Airbus, s-a confruntat cu probleme legate de motoarele Pratt & Whitney RTX, 46 dintre avioanele sale urmând să fie reținute la sol pentru inspecții în această vară, ceea ce îi afectează capacitatea de transport.
Companiile aeriene europene s-au confruntat cu o primă jumătate a anului dificilă din cauza costurilor în spirală și a normalizării cererii clienților după un boom inițial post-pandemic. Air France-KLM, Lufthansa și Ryanair au anunțat toate un al doilea trimestru dificil.
Directorul general al Wizz Air, Jozsef Varadi, a declarat că așteptările companiei aeriană trebuie temperate.
“Tarifele noastre continuă să se îmbunătățească, dar concurenții noștri le scad pe ale lor și acest lucru ne afectează”, a declarat Varadi.
Transportatorul aerian low-cost a prognozat un venit net pentru acest an cuprins între 350 și 450 de milioane de euro, în scădere față de previziunile sale anterioare de 500 și 600 de milioane de euro.
Profitul operațional în primul trimestru din anul fiscal 2025, adică din 1 aprilie până la 30 iunie, a fost de 44,6 milioane de euro, față de estimarea de 144,3 milioane de euro într-un sondaj LSEG realizat printre analiști.
Analiștii au subliniat costurile mai mari decât se așteptau și au avertizat că reducerea estimărilor de profit anual va fi probabil prost primită de investitori.
Livrări de avioane pentru creșterea capacității
Wizz Air a declarat că cererea a rămas puternică și că plănuiește în continuare o creștere substanțială a capacității în anii următori, cu noi avioane Airbus care îi vor spori flota.
Sectorul aviației s-a confruntat cu întârzieri din partea producătorilor Boeing și Airbus în anii care au urmat pandemiei COVID-19, constrângerile de la Boeing fiind agravate de problemele de siguranță.
Airbus a avertizat cu privire la noi întârzieri de livrare în luna iunie și a declarat că se confruntă cu dificultăți în lanțul de aprovizionare.
Acțiunile companiilor aeriene din Europa sunt în general în scădere în ultimele șase luni, dar unele au declarat că revenirea la un program de livrări mai normal ar trebui să ajute.
“Rămânem pe calea de a reveni la creșterea anuală a capacității în 2026, susținută de de livrările Airbus”, a declarat Varadi.