Compania Aeroporturi București a finalizat lucrările de modernizare a echipamentelor de procesare a bagajelor de cală pe fluxul de plecări de la Otopeni

Aeroportul Băneasa CNAB Sursa Compania Aeroporturi Bucureşti

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a finalizat lucrările de modernizare a echipamentelor de procesare a bagajelor de cală pe fluxul de plecări de la Aeroportul Otopeni, pe zona „A” de check-in, iar noile echipamente urmează să fie puse în funcţiune în cel mai scurt timp, a anunţat vineri CNAB.

Potrivit sursei citate, în prezent sunt în curs de finalizare testele operaţionale ale sistemului, primul dintre acestea având loc luni, 26 februarie.

Fluxul dispune de 28 ghişee check-in, faţă de 26 câte erau iniţial, iar în etapa finală 6 dintre acestea vor fi configurate ca ghişee „self-service drop-off”.

Sistemul, care încorporează cele mai moderne echipamente şi tehnologii aeroportuare, are o capacitate de 1.150 bagaje pe oră. La finalul lucrărilor de investiţii, capacitatea de procesare pe fluxul modernizat de plecări va ajunge la la 2.400 de bagaje pe oră.

„CN Aeroporturi Bucureşti S.A. a început aceste lucrări de modernizare în data de 10 octombrie 2022. Contractul se derulează pe o perioadă de doi ani şi asigură înlocuirea sistemului de procesare a bagajelor de cală din aerogara veche Plecări. Sistemul, în funcţiune de aproape 20 de ani, include atât zona check-in, caruselele de bagaje şi benzile transportoare aferente, cât şi echipamentele de control automat de securitate al bagajelor de cală”, se menţionează în comunicat.

Contractul, în valoare de 21 milioane euro, a fost încheiat cu firma franceză Alstef Automation SAS.

Pe perioada lucrărilor sunt închise, pe rând, câte una dintre cele două „zone”/”insule” de check-in din aerogară, cu menţiunea că celelalte două insule, din zona nouă a aerogării, vor funcţiona la capacitate maximă.

La finalizarea lucrărilor, capacitatea de procesare a bagajelor pe fluxul de plecări va creşte cu 40% şi vor fi disponibile şi 12 ghişee „self service drop off”, care permit pasagerului să-şi depună singur bagajul de cală, fără a mai apela la ghişeul de check-in, au transmis reprezentanţii CNAB.

CN Aeroporturi Bucureşti, în colaborare cu agenţii de handling şi celelalte entităţi implicate, a pus în aplicare măsuri speciale pentru ca, printr-o programare şi utilizare eficientă a infrastructurii disponibile, să se evite crearea de neregularităţi în operarea curselor aeriene şi, implicit, să se minimizeze orice disconfort pentru pasageri.

Sursa Compania Aeroporturi Bucureşti

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *