O companie chineză de logisitică a devenit un actor central în aprovizionarea cu petrol provenit in Iran și Venezuela, chiar și după ce a fost înscrisă pe lista neagră a SUA, au declarat pentru Reuters șapte surse apropiate acestui dosar, transmite boursorama.com.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Este pentru prima oară când este semnalat rolul China Concord Petroleum Co (CCPC) și expansiunea sa în comerțul cu Venezuela, o imagine care subliniază limitele sistemului de restricții pus în practică de Washington, afirmă analiștii.

Detaliile tranzacțiilor au fost descrise agenției Reuters de mai multe persoane, dintre care o sursă din China, responsabili iranieni și o sursă care lucrează pentru compania publică din Venezuela PDVSA.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

CCPC s-a implicat în comerțul cu petrol din această țară în acest an, prin intermediul unor acorduri cu mici rafinării independente cunoscute sub numele de “teapots”, potrivit mai multor documente.

Societatea cu sediul în Hong Kong a devenit rapid un partener important pentru Caracas, închiriind în aprilie și mai nave care au transportat peste 20% din exporturile totale de petrol din Venezuela în cursul acestui interval de timp, în valoare de aproape 445 milioane de dolari, potrivit documentelor PDVSA. În iunie, CCPC nu a închiriat nicio navă pentru transportul petrolului venezuelan.

Numeroase rafinării din lume, inclusiv actori publici din China, au încetat să achiziționeze petrol din Iran și Venezuela după ce Statele Unite au reimpus sancțiuni.

Dependente de veniturile din petrol, Teheran și Caracas s-au angajat într-un joc de-a șoarecele și pisica cu Washingtonul pentru a putea continua exporturile de țiței, folosind numeroase tehnici pentru a evita detectarea, inclusiv transferurile între nave, societăți-paravan și interemediari care operează în afara sferei financiare americane.

În cursul ultimului an, CCPC a achiziționat cel puțin 14 petroliere pentru a transporta petrol din Iran sau din Venezuela către China, au declarat două dintre sursele citate.