Compania chineză de automobile electrice BYD semnează un acord de investiții de 1 miliard de dolari într-o fabrică de automobile în Turcia, în prezența lui Erdogan

BYD masina electrica china asia 3 sursa foto: Unsplash

BYD Co., unul dintre cei mai mari producători de vehicule electrice din lume, a semnat un acord cu Turcia pentru construirea unei fabrici, o mișcare care ar putea consolida poziția producătorului auto chinez în Europa, scrie Bloomberg.

Vestea vine la câteva zile după ce UE a impus tarife provizorii suplimentare de până la 38% pentru vehiculele electrice chinezești, în urma unei anchete care a concluzionat că subvențiile de stat înseamnă că acestea subminează pe nedrept rivalii europeni.

Automobilele fabricate în Turcia beneficiază de un acces avantajos la UE în cadrul unei uniuni vamale care datează din 1995, iar regiunea Marmara din jurul Istanbulului a devenit unul dintre principalele centre ale industriei auto mondiale.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Marii producători de automobile, printre care Fiat și Renault, au deschis fabrici în această regiune la începutul anilor 1970, iar alții, precum Ford, Toyota și Hyundai, au urmat, profitând de poziția Turciei la intersecția dintre Europa, Asia și Orientul Mijlociu.

Acordul presupune ca BYD să investească aproximativ 1 miliard de dolari în fabrică, care va produce anual 150.000 de vehicule electrice și hibride și va include un centru de cercetare și dezvoltare.

Conform declarației, uzina ar trebui să îmbunătățească „eficiența logistică” a BYD, care își propune să ajungă la clienții europeni. Turcia nu este membră a Uniunii Europene, dar are un acord vamal cu blocul comunitar.

Președintele BYD, Wang Chuanfu, și ministrul turc al industriei și tehnologiei, Mehmet Fatih Kacir, au semnat acordul, potrivit unei declarații trimise luni prin e-mail de ministerul turc. Bloomberg a raportat acordul săptămâna trecută.

Fabrica din Turcia este preconizată să înceapă producția la sfârșitul anului 2026 și va crea până la 5.000 de locuri de muncă.

Fără taxe vamale

Terenul care a fost alocat anterior pentru Volkswagen în Manisa, în nordul orașului Izmir, situat în portul vestic, ar urma să fie dat companiei chineze, a relatat cotidianul pro-guvernamental Yeni Safak.

„BYD este cel mai mare producător mondial de vehicule electrice și unul dintre cele mai avansate în ceea ce privește tehnologia și calitatea fabricației”, a declarat consultantul independent Levent Taylan pentru AFP.

„Într-adevăr, aceasta va fi o investiție pentru piața turcă, dar mai ales pentru piața europeană, prin eludarea tarifelor vamale impuse vehiculelor de origine chineză”, a spus el.

El a spus că BYD are potențialul de a vinde aproximativ 20-25.000 de vehicule pe an pe piața turcă și de a exporta 75.000 în UE.

„O uzină (în Turcia) cu o capacitate instalată de 100-125.000 de vehicule pe an ar fi o investiție rezonabilă”, a adăugat el.

În conformitate cu noile reglementări turce privind stimulentele pentru investiții, BYD va putea să ocolească un nou tarif de 40% pe care Turcia l-a impus importurilor de vehicule electrice.

China a condus trecerea globală la vehiculele electrice, aproape una din trei mașini de pe drumurile sale urmând să fie electrice până în 2030, conform raportului anual Global EV Outlook al Agenției Internaționale pentru Energie.

Producătorii chinezi de vehicule electrice și-au intensificat, de asemenea, exporturile, determinând multe țări să ia măsuri pentru a-și proteja producătorii auto.

Aceștia au început, de asemenea, să analizeze posibilitatea de a fabrica în străinătate, BYD anunțând deja planurile de a deschide prima sa fabrică europeană în Ungaria.

În iulie, BYD a deschis o fabrică în Thailanda.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: