Compania de curierat Cargus își va dezvolta o rețea de lockere, în contextul în care un studiu recent al companiei arăta că 1 din 3 cumpărători preferă ca produsele să fie livrate într-un astfel de punct.
Rețeaua a fost dezvoltată în parteneriat cu SWIP BOX, compania din Danemarca producătoare de lockere și software dedicat acestei soluții de livrare, cu o infrastructură dezvoltată în 62 de țări.
Compania deschide și un depozit în cadrul CTPark București.
Un studiu realizat recent de Cargus arăta, în privința opțiunilor de livrare, că 1 din 3 cumpărători preferă ca produsele să fie livrate într-un punct click & collect (magazine partenere de tip SHIP & GO și puncte de tip locker). Printre cele mai importante avantaje identificate de consumatori se regăsesc: costurile mai mici de livrare (la magazine partenere de tip SHIP & GO) – 74,1%, proximitatea față de locuință sau locul de muncă (72,9%) și timpul mai scurt de livrare pentru produsele achiziționate (70,4%).
Chiar dacă metoda de livrare la adresă rămâne cea mai utilizată, soluțiile de tip click & collect câștigă rapid teren pentru că le oferă cumpărătorilor posibilitatea de a-și ridica simplu și rapid coletul de la un punct ales chiar de ei și să economisească timp. Cargus gestionează în prezent o rețea de peste 900 de puncte SHIP & GO (proprii și partenere), urmând ca în această toamnă să lanseze propria rețea de lockere.
Cele mai apreciate beneficii ale livrării prin locker
Cu privire la opțiunea de livrare prin locker, cele mai apreciate beneficii de către cumpărătorii online sunt amplasarea în proximitatea locuinței sau a locului de muncă (75,4%), accesul digital – posibilitatea de a intra în posesia coletului folosind doar telefonul mobil (75,2%) sau impactul redus asupra mediului (65,3%).
Un diferențiator puternic care determină cumpărătorii să aleagă livrarea prin locker este libertatea de a-și alege locul din care să își ridice produsele achiziționate și intervalul orar, fără să depindă de programul sau încărcarea curierilor.