CNAIR a anunțat marți că au început forajele geotehnice care vor sta la baza proiectului de modernizare a Transfăgărășanului (DN7C), lucrări ce ar putea permite circulația pe acest drum pe toată durata anului.
Firma de proiectare Rutier Conex XXI elaborează Studiul de Fezabilitate care va da soluțiile tehnice pentru ca DN 7 C – Transfăgărășan să rămână deschis aproape tot anul. Compania a început studiul la data de 1 aprilie și are la dispoziție 12 luni pentru predarea documentației, adică începutul anului viitor. Finanțarea este asigurată din Programul Transport (40%).
Soluțiile ar putea include:
- copertine de protecție din beton;
- panouri de informare digitale la intrările pe Transfăgărășan (Curtea de Argeș/Cârțișoara) care să arate șoferilor numărul de locuri de parcare libere, condițiile meteo (vânt/polei/temperaturi);
- zone pentru parcări cu spații pentru comercianți;
- puncte de belvedere;
- închiderea sigură a tunelului de la Bâlea Lac;
- îmbunătățirea siguranței rutiere.
Contractul pentru studiul de fezabilitate necesar modernizării DN 7 C – Transfăgărășan, considerat cel mai spectaculos Drum Național din România a fost semnat în februarie 2024 , iar în zonele cu risc de căderi de pietre/avalanșe vor fi construite polate (copertine de protecție din beton).
Potrivit Consiliului Județean Argeș, Ministerul Transporturilor a promis că tronsonul de altitudine Piscu Negru-Bâlea Lac-Bâlea Cascadă va rămâne deschis tot anul, deși chiar și după modernizare este foarte riscant având în vedere că stratul de zăpadă poate atinge în iernile grele 4-5 metri grosime, iar riscul de avalanșe și pietriș nu poate fi eliminat.
Transfăgărăşanul, construit în perioada 1970 – 1974, este al doilea cel mai înalt drum din România, ajungând la o altitudine maximă de 2.042 metri, în timp ce DN 67 C Transalpina atinge în Pasul Urdele 2.145 metri altitudine.
Tronsonul de altitudine Piscu Negru – Bâlea Lac – Bâlea Cascadă de pe Transfăgărăşan este deschis în medie, patru-cinci luni pe an, iunie- octombrie/noiembrie și doar atunci când comisia care face revizia tehnică (n.r. – drumari şi poliţişti rutieri) constată că sunt îndeplinite condiţiile de siguranţă.