CNAIR a anunțat marți că au început forajele geotehnice care vor sta la baza proiectului de modernizare a Transfăgărășanului (DN7C), lucrări ce ar putea permite circulația pe acest drum pe toată durata anului.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Firma de proiectare Rutier Conex XXI elaborează Studiul de Fezabilitate care va da soluțiile tehnice pentru ca DN 7 C – Transfăgărășan să rămână deschis aproape tot anul. Compania a început studiul la data de 1 aprilie și are la dispoziție 12 luni pentru predarea documentației, adică începutul anului viitor. Finanțarea este asigurată din Programul Transport (40%).
Soluțiile ar putea include:
- copertine de protecție din beton;
- panouri de informare digitale la intrările pe Transfăgărășan (Curtea de Argeș/Cârțișoara) care să arate șoferilor numărul de locuri de parcare libere, condițiile meteo (vânt/polei/temperaturi);
- zone pentru parcări cu spații pentru comercianți;
- puncte de belvedere;
- închiderea sigură a tunelului de la Bâlea Lac;
- îmbunătățirea siguranței rutiere.
Contractul pentru studiul de fezabilitate necesar modernizării DN 7 C – Transfăgărășan, considerat cel mai spectaculos Drum Național din România a fost semnat în februarie 2024 , iar în zonele cu risc de căderi de pietre/avalanșe vor fi construite polate (copertine de protecție din beton).
Potrivit Consiliului Județean Argeș, Ministerul Transporturilor a promis că tronsonul de altitudine Piscu Negru-Bâlea Lac-Bâlea Cascadă va rămâne deschis tot anul, deși chiar și după modernizare este foarte riscant având în vedere că stratul de zăpadă poate atinge în iernile grele 4-5 metri grosime, iar riscul de avalanșe și pietriș nu poate fi eliminat.
Transfăgărăşanul, construit în perioada 1970 – 1974, este al doilea cel mai înalt drum din România, ajungând la o altitudine maximă de 2.042 metri, în timp ce DN 67 C Transalpina atinge în Pasul Urdele 2.145 metri altitudine.
Tronsonul de altitudine Piscu Negru – Bâlea Lac – Bâlea Cascadă de pe Transfăgărăşan este deschis în medie, patru-cinci luni pe an, iunie- octombrie/noiembrie și doar atunci când comisia care face revizia tehnică (n.r. – drumari şi poliţişti rutieri) constată că sunt îndeplinite condiţiile de siguranţă.