Firma de inginerie și consultanță tehnică Rutier Conex XXI a fost desemnată câștigătoarea contractului pentru studiul de fezabilitate care va da soluțiile tehnice pentru modernizarea Transfăgărășanului, a anunțat marți, directorul general CNAIR, Cristian Pistol. Studiul de Fezabilitate se va face pentru tronsonul de altitudine Piscu Negru-Bâlea Lac-Bâlea Cascadă, iar CNAIR încearcă să mențină DN 7 C deschis aproape tot anul atât ca rută turistică, dar și pentru variantă de circulație Pitești-Sibiu, în condițiile blocajelor aproape zilnice de pe DN 7 Valea Oltului.
Transfăgărășanul ajunge la 2.040 de metri altitudine maximă în zona Bâlea Lac și este a doua cea mai înaltă șosea din țară (Transalpina atinge 2145 metri în Pasul Urdele). Documentația tehnică va propune soluțiile tehnice pentru modernizare, printre acestea execuția de polate (copertine de protecție) fiind cea mai importantă.
,,A fost desemnat astăzi câștigătorul contractului pentru Elaborarea Documentatiei de avizare a lucrărilor de modernizare a DN 7 C Transfăgărășan, între km 104 și km 130,8 ! Compania RUTIER CONEX XXI SRL, are la dispoziție 8,4 milioane de lei (fără TVA) și 12 luni pentru a finaliza contractul. Doresc astfel să aplicăm soluții tehnice care să permită circulația în condiții de siguranță pe Transfăgărășan pentru o perioada cât mai lungă din an, între Piscu Negru și Cabana Bâlea Cascadă.” -Cristian Pistol.
„Cei trei ofertanți care concureaza pentru acest contract de proiectare (SF) a sectorului cuprins între km 104 și km 130+800, sunt:
– RUTIER CONEX XXI S.R.L.
– SPECIALIST CONSULTING SRL
– TOTAL BUSINESS LAND SRL
Principalele cerințe din caietul de sarcini pe care l-a consultat Economedia:
– Execuția de polate (copertine de protecție din beton), lucrări de siguranță rutieră
– Panouri de informare digitale la intrările pe Transfăgărășan (Curtea de Argeș/Cârțișoara) care să arate șoferilor numărul de locuri de parcare libere, condițiile meteo (vânt/polei/temperaturi).
– Zone pentru parcări cu spații pentru comercianți și taxarea lor.
– View Point
– închiderea sigură a tunelului de la Bâlea Lac (porțile tunelului se sudează la închidere)
– Îmbunătățirea siguranței în punctele negre cu risc de accidente”, arată caietul de sarcini CNAIR.