Compania de Drumuri semnează joi cu UMB contractele pentru loturile 2 și 3 ale Autostrăzii Buzău – Focșani, cele două loturi cu o lungime de 67 de kilometri având un termen de execuție de 26 de luni. Sunt contracte finanțate prin PNRR, FIDIC ROȘU, deci la primăvară este așteptată intrarea în șantier. Astfel, firmele lui Dorinel Umbrărescu au contracte semnate pentru execuția celor șapte loturi dintre Buzău, Focșani și Bacău cu o lungime de 178 de kilometri și așteaptă decizia Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) pentru alți 77 de de kilometri între Bacău și Pașcani, loturi contestate de Danlin XXL (constructor din județul Neamț). UMB lucrează deja pe 15 kilometri între Buzău și Focșani, loturile 1 și 4.
Dacă la CNSC se vor respinge contestațiile Danlin, atunci constructorul băcăuan va lucra la vară pe 10 din cele 13 loturi ale Autostrăzii Moldovei, practic de la Buzău până la Pașcani, aproape 250 de kilometri din cei 320 km. Raportat la întregul PNRR, în eventualitatea unui câștig la CNSC, drumarul român va lucra pe 14 loturi de autostradă cu o lungime de 300 de kilometri: 10 loturi pe Autostrada Moldovei (aproape 250 km), 3 loturi pe Autostrada Transilvaniei (42 km) și Lotul Lugoj – Deva (10 km).
Alți 55 de kilometri prin PNRR au fost scoși la licitație pe Autostrada Unirii A8, capetele de la Târgu Mureș și Târgu Neamț.
Autostrada Buzău – Focșani:
Tronsonul 2 (Vadu Pașii – Râmnicu Sărat) are o lungime de 30,8 km și o valoare de 1,31 miliarde de lei fără TVA, iar contractul include construcția a 12 poduri printre care se numără Podul peste Râmnicu Sărat și DN22.
Tronsonul 3 (Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni) are o lungime de 36,1 km și o valoare de 1,46 miliarde de lei (fără TVA), iar pe acest tronson vor fi construite 18 poduri și un pasaj, printre care se numără Podul peste DJ 205R și peste pârâul Ramna. Pentru ambele loturi durata de execuție este de 26 de luni.