Compania de software AROBS Transilvania, din Cluj-Napoca, listată la Bursa de Valori București, raportează o cifră de afaceri preliminară de 412 milioane de lei la nivel consolidat în 2024, cu 2% peste bugetul de venituri și cheltuieli revizuit în T3 2024, EBITDA de 60 de milioane de lei, +11% față de bugetul revizuit și un profit net de 22 milioane de lei, care depășește cu 21% bugetul revizuit, rezultat consistent într-un an marcat de provocări economice și de piață la nivelul companiilor de tehnologie.
În T4 2024, Grupul a înregistrat cele mai bune rezultate, cea mai mare cifră de afaceri trimestrială din 2024, care a depășit cifra de afaceri din T4 2023. De asemenea, în T4 2024, AROBS a înregistrat EBITDA în creștere cu 12% față de T3 2024 și cu 4% față de T4 2023.
În ceea ce privește activitatea segmentelor de business ale Grupului, segmentul de „Servicii Software” a generat venituri de 325 milioane de lei în 2024, reprezentând 79% din cifra totală de afaceri. Veniturile din cel de-al doilea segment de business, „Produse Software”, au crescut cu 14% față de anul 2023, ajungând la 81 milioane de lei în 2024. Acestea au reprezentat 19% din cifra de afaceri totală. Creșterea înregistrată la nivelul acestui segment evidențiază importanța modelului de business diversificat al AROBS cu trei linii de business.
Segmentul de „Sisteme Integrate”, reprezentat de AROBS Systems și care a înregistrat venituri de 7,3 milioane de lei, rămâne afectat de amânarea unor proiecte de digitalizare la care compania participă, acesta fiind unul dintre principalele motive pentru scăderea cifrei de afaceri totale în 2024.
Compania consideră că potențialul de creștere pe acest segment este unul ridicat și anticipează că deciziile de atribuire a contractelor pentru restul proiectelor unde compania a fost selectată vor avea loc în prima jumătate a acestui an.
AROBS își propune să continue să dezvolte produse și soluții tehnologice relevante pentru piața europeană și nu numai. De asemenea, în 2025 și în anii ce urmează, AROBS se va concentra pe extinderea prezenței internaționale, prin achiziții, deschiderea de noi birouri de vânzări și centre de livrare, dar mai ales prin consolidarea parteneriatelor existente și explorarea de noi oportunități de creștere în Europa, dar și în SUA.
În plus, pe măsură ce inteligența artificială și automatizarea devin tot mai integrate în procesele de afaceri, Grupul va continua să investească în aceste domenii, recunoscând impactul pe care îl pot avea asupra eficienței și expansiunii soluțiilor sale.