Compania franceză Renault a fost inculpată cu privire la ”înşelătorie” în cadrul unei proceduri judiciare deschise în Franţa la 12 ianuarie 2017, un dosar cu privire la programe informatice care modificau măsurarea emisiilor poluante ale unor vehicule diesel, în cadrul unei strategii a producătorului german de automobile Volkswagen, dezvăluită în 2015, transmite News.ro. Renault respinge în bloc acuzaţiile.
După dezvăluirea scandalului în Germania, Guvernul francez a cerut, la vremea respectivă, Direcţiei Generale a Concurenţei, Consumului şi Reprimării Fraudelor (DGCCRF) să ancheteze cu privire la motoare de tip diesel ale unui număr de 12 mărci auto.
În ianuarie 2016, DGCCRF efectua o percheziţie spectaculoasă la sediul Renault, iar apoi la sediile altor producători auto.
Justiţia franceză a inculpat marţi, după cinci ani, producătorul francez de automobile. Ea reproşează companiei Renault faptul că a plasat în vehiculele sale dispozitive care permit falsificarea fazei de omologare, care stabileşte nivelul emisiilor poluante. Renault respinge în bloc aceste acuzaţii.
”Nu a existat niciodată vreo strategie de înşelare şi nu au existat niciodată programe informatice care truchează în motorele Renault”, a răspuns directorul de inginerie al Losange Gilles Le Borgne. El subliniază că două cabinete de experţi independenţi, citate în dosarul instrucţiei, sunt formale.
”Trebuie să amintim că norma de omologare la momentul respectiv (NEDC) nu reprezenta realitatea folosirii de către clienţi”, declară Gilles Le Borgne. ”Abia după implementarea normei noi (WLTP), în martie 2020, omologarea se apropie de utilizarea reală”, subliniază el.
Renault urmează să depună o cauţiune în valoare de 20 de milioane de euro – din care 18 milioane de euro reprezintă o eventuală plată a unor despăgubiri şi amenzi. Compania urmează, de asemenea, să depună în numerar o garanţie bancară în valoare de 60 de milioane de euro în vederea plăţii unor eventuale prejudicii.