Compania franceză Renault a fost inculpată cu privire la ”înşelătorie” în scandalul falsificării măsurătorilor de emisii poluante

renault Sursa foto: Facebook / Renault

Compania franceză Renault a fost inculpată cu privire la ”înşelătorie” în cadrul unei proceduri judiciare deschise în Franţa la 12 ianuarie 2017, un dosar cu privire la programe informatice care modificau măsurarea emisiilor poluante ale unor vehicule diesel, în cadrul unei strategii a producătorului german de automobile Volkswagen, dezvăluită în 2015, transmite News.ro. Renault respinge în bloc acuzaţiile.

După dezvăluirea scandalului în Germania, Guvernul francez a cerut, la vremea respectivă, Direcţiei Generale a Concurenţei, Consumului şi Reprimării Fraudelor (DGCCRF) să ancheteze cu privire la motoare de tip diesel  ale unui număr de 12 mărci auto.

În ianuarie 2016, DGCCRF efectua o percheziţie spectaculoasă la sediul Renault, iar apoi la sediile altor producători auto.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Justiţia franceză a inculpat marţi, după cinci ani, producătorul francez de automobile. Ea reproşează companiei Renault faptul că a plasat în vehiculele sale dispozitive care permit falsificarea fazei de omologare, care stabileşte nivelul emisiilor poluante. Renault respinge în bloc aceste acuzaţii.

”Nu a existat niciodată vreo strategie de înşelare şi nu au existat niciodată programe informatice care truchează în motorele Renault”, a răspuns directorul de inginerie al Losange Gilles Le Borgne. El subliniază că două cabinete de experţi independenţi, citate în dosarul instrucţiei, sunt formale.

”Trebuie să amintim că norma de omologare la momentul respectiv (NEDC) nu reprezenta realitatea folosirii de către clienţi”, declară Gilles Le Borgne. ”Abia după implementarea normei noi (WLTP), în martie 2020, omologarea se apropie de utilizarea reală”, subliniază el.

Renault urmează să depună o cauţiune în valoare de 20 de milioane de euro – din care 18 milioane de euro reprezintă o eventuală plată a unor despăgubiri şi amenzi. Compania urmează, de asemenea, să depună în numerar o garanţie bancară în valoare de 60 de milioane de euro în vederea plăţii unor eventuale prejudicii.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: