Compania greacă de IT Entersoft spune că performanțele filialei din România sunt sub așteptările inițiale, scrie Business Daily.
Piața românească rămâne un pariu dificil pentru compania greacă, după achiziția a 75% din Bit Software în 2022, investiția nu a dat până acum roade atât de mult pe cât spera Entersoft, având un rol minor în venituri și profituri.
Cu toate acestea, Entersoft va continua să se concentreze pe piața românească, deoarece se așteaptă la performanțe mai bune. După cum notează conducerea companiei, este necesar să aibă mai multe vânzări care să vină din produse noi, construind o rezervă de proiecte cu vehiculul companiei românești achiziționate. De remarcat că piața românească contribuie în prezent cu 12% din veniturile companiei listate la bursa din Atena, conducerea punând ștacheta mai sus pentru 2024.
Cât privește piața din Grecia, un atu puternic al companiei IT este cota mare pe care o deține în domeniul facturilor electronice, în timp ce pariază pe produse noi. Accelerarea tranziției digitale susținută de fondurile europene, achizițiile și lansarea pe piață a unor noi produse vor fi pilonii creșterii Entersoft ‘s în 2024.
În același timp, conducerea Entersoft lasă deschisă posibilitatea unor noi achiziții în 2024, fie în Grecia, fie în România , deoarece nivelul scăzut al datoriilor și lichiditatea puternică permit companiei să procedeze la noi mișcări agresive.
După cum a menționat co-fondatorul și CEO-ul Entersoft, Antonis Kotzamanidis, în cadrul briefingului pentru analiști, există un mare optimism pentru anul 2024, unde se estimează o creștere puternică de două cifre a veniturilor, care se așteaptă să ajungă la aproximativ 35%-40% și o profitabilitate de aproape 15%- 17%, creșterea urmând să continue și în anii următori.
El a precizat că se așteaptă ca piața să crească atât prin resursele Fondului de redresare, cât și prin alte programe europene, subliniind perspectivele puternice pentru Entersoft pentru următorii trei ani cel puțin. Potrivit lui Kotzamanidis , un factor cheie pentru creșterea organică a grupului va fi numărul tot mai mare de noi clienți care vor fi atrași de noile produse.
Un rol important în creșterea Entersoft va fi jucat, de asemenea, de cererea tot mai mare de servicii de facturare electronică, Kotzamanidis subliniind “cererea fără precedent, care este în continuă creștere”.
El a subliniat faptul că doar 12% dintre întreprinderile mici și mijlocii din Grecia au adoptat facturarea electronică, creând “o oportunitate uriașă, de care suntem foarte bine poziționați – ca și companie – pentru a profita”. El a menționat, de asemenea, oportunitatea de a conecta casele de marcat cu POS. Trebuie remarcat faptul că Entersoft a primit o cotă de 40% din toate documentele trimise către AADE, fiscul din Grecia, în octombrie anul trecut.
După cum a adăugat directorul general al companiei, toate organizațiile publice din Grecia vor fi obligate treptat să accepte exclusiv documente electronice până în 2025-2026, ceea ce va obliga companiile să își digitalizeze la rândul lor documentele.
Cererea de servicii este, de asemenea, în creștere, Entersoft realizând o mare parte din veniturile sale de la clienții medii și mari. Cu toate acestea, este o provocare pentru noul an consolidarea personalului grupului pentru a profita de tendința ascendentă a serviciilor.
Entersoft estimează că anul 2024 va reflecta și mai bine impactul achizițiilor pe care le-a făcut în 2023 și va fi, de asemenea, primul an complet în care noile produse pe care le-a anunțat vor fi intrat pe piața din Grecia .
În ceea ce privește zvonurile care au circulat cu privire la vânzarea companiei, conducerea a refuzat să comenteze subiectul într-o întrebare conexă pe care a primit-o, făcând referire la anunțul oficial pe care l-a emis pe 27 februarie , ca răspuns la o întrebare din partea Comisiei pentru piața de capital, în care a declarat că “nicio informație sau informație relevantă nu a ajuns la cunoștința companiei și, din ceea ce ne-au informat acționarii noștri, nu au încheiat niciun acord cu nimeni pentru transferul de acțiuni în cadrul companiei”.
Entersoft a încheiat anul 2023 cu o cifră de afaceri în creștere cu 28% față de anul trecut, la 37,8 milioane de euro, în timp ce EBITDA a crescut cu 33% față de 2022, la 12,7 milioane de euro.
După cum a subliniat directorul financiar al Entersoft, Charalambos Kalosakas , printre principalii factori ai creșterii veniturilor se numără cererea în creștere datorită Fondului de Recuperare și veniturile suplimentare din achiziții, subliniind că “2023 a fost un an intens pentru grup”, nu numai pentru achizițiile pe care le-a făcut, ci și datorită prezentării noilor produse, în timp ce planul de restructurare internă și simplificarea structurii a fost finalizat prin fuziunea companiilor din România. În ceea ce privește achizițiile (GGSoft, SmartCV, SW RetailSoft și Infopower HR Solutions) făcute de Entersoft , acesta a precizat că acestea au reprezentat 9% din creșterea veniturilor, în timp ce restul de 19% este organic.
Veniturile de pe piața grecească au crescut de la 24,6 milioane de euro în 2022 la 31,4 milioane de euro, reflectând creșterea generală înregistrată de grup în 2023. În România, creșterea a fost mai mică, cu venituri în valoare de 4,4 milioane de euro, de la 3,6 milioane de euro în 2022.