Compania Ryanair a redus prognoza de profit anual după ce agențiile de turism online au oprit în decembrie vânzările de bilete pentru zborurile sale

Ryanair

Compania aeriană Ryanair și-a redus luni prognoza de profit pentru anul care se încheie la sfârșitul lunii martie, după ce unele agenții de turism online au încetat brusc să mai vândă zborurile sale în decembrie, obligând-o să reducă tarifele pentru a umple locurile, în timp ce costurile pe pasager au crescut, scrie Reuters.

Ryanair a acuzat de ani de zile site-urile web că adaugă taxe suplimentare nelegitime și a lansat o serie de procese împotriva lor, dar a părut să fie luată prin surprindere când acestea au încetat să mai vândă biletele companiei aeriene.

Compania aeriană, cea mai mare din Europa în funcție de numărul de pasageri, a prognozat un profit după impozitare cuprins între 1,85 și 1,95 miliarde de euro pentru anul financiar care se încheie la 31 martie.

Această cifră este în scădere față de prognoza sa din noiembrie, de 1,85 miliarde și 2,05 miliarde de euro, dar ar depăși totuși recordul său anterior de 1,45 miliarde de euro din 2018. Acțiunile Ryanair au scăzut cu 2% la începutul ședinței de tranzacționare.

Oprirea bruscă a vânzărilor de către agențiile de turism online a crescut proporția de locuri goale pe zboruri cu aproximativ 1 punct procentual, forțând compania aeriană să stimuleze rezervările în perioada Crăciunului și a Anului Nou cu tarife care au fost “ușor mai mici decât am anticipat”, a declarat directorul financiar Neil Sorahan într-o prezentare preînregistrată.

Repercusiunile mișcării agențiilor de turism încep să se “stingă”, a spus Sorahan, mai multe agenții abordând compania aeriană pentru a asigura noi oferte mai transparente.

Traficul în al treilea trimestru a crescut cu 7%, la 41,4 milioane de pasageri, în timp ce tarifele medii au fost cu 13% mai mari decât anul trecut, a precizat compania aeriană.

Directorul executiv Michael O’Leary a declarat că privește vara cu un oarecare optimism, deoarece capacitatea limitată a curselor europene pe distanțe scurte va însemna prețuri mai mari la bilete. El a spus că în vară capacitatea ar putea fi de 92-93% din nivelurile de dinainte de COVID sau chiar mai mică.

O’Leary a spus că s-a angajat să își atingă obiectivul de a transporta 300 de milioane de pasageri până în 2034, față de 183,5 milioane în anul în curs, și că este deschis la creșterea comenzii de aeronave 737 MAX 10 de la Boeing dacă alți clienți își anulează comenzile din cauza întârzierilor.

 

pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *