Companiile aeriene americane, surprinse de o cerere foarte puternică, sunt nevoite să reprogrameze sute de zboruri, pe fondul lipsei de forță de muncă, scrie boursorama.com.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Astfel, American Airlines a anulat deja 400 de zboruri week-endul trecut și va anula alte circa 950 în prima jumătate a lunii iulie.

Compania a dat vina pe intemperiile care au perturbat la începutul lui iunie planurile de zbor dar recunoaște că unii dintre subcontractorii săi duc lipsă de forță de muncă.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Iar în fața unei accelerări “incredibil de rapide” a cererii American Airlines a decis să retragă o serie de zboruri “pentru a atenua surprizele (neplăcute) în aeroporturi”.

“Există multă mentenanță” de făcut, subliniază Ian Gendler, de la firma de analiză Value Line. Și “acest lucru nu se face de pe o zi pe alta”.

American recrutează “activ” în toate sectoarele, de la rezervării, servicii pentru clienți și până la mentenanță, a explicat un purtător de cuvânt. Toți piloții temporar inactiv trebuie să-și termine stagiile de formare până la finalul lui iunie, a precizat acesta.

Delta prevede recrutarea a peste 1.000 de piloți până în vara viitoare pentru a face față relansării traficului și adaugă noi destinații, potrivit unei note consultate de AFP.

Dar acest proces de recrutare accelerată ar putea să nu fie suficient, consideră Gary Peterson, reprezentant al salariațiilor din aviație în cadrul sindicatului TWU.

Acești noi angajați trebuie verificați spre exemplu în ceea ce privește antecedentele iar agențiile guvernamentale se confruntă și ele cu probleme de personal.

Companiile, care au multiplicat planurile de pensionări anticipate sau plecări voluntare în perioada pandemiei, “au readus avioanele în serviciu fără să aibă neapărat mâna de lucru pentru a le opera”, acuză Peterson, care este mecanic la American Airlines.

Deocamdată, companiile “se vor confrunta cu probleme toată vara” dacă nu limitează zborurile, avertizează reprezentantul sindical.

Numărul persoanelor care trec printr-un aeroport american, și care rămâne încă cu 25% sub nivelul din 2019, depășește în mod regulat, din 11 iunie, 2 milioane de vizitatori, potrivit autorităților aeroportuare.

Companiile au deshis numeroase linii pentru a se adapta unei clientele mai orientate spre turism decât spre călătorii de afaceri. Iar în prezent ‘nu se mai văd diferențe față de verile” dinaintea pandemiei, arată Chris Riggins, membru al sindicatului piloților de la Delta.

Ca și în domeniul restaurantelor sau al vânzărilor, aerporturile s-ar putea confrunta cu o lipsă de forță de muncă în zonele cu salariile cele mai mici. Cum ar fi cazul celor care pregătesc mâncarea, care întrețin spațiile sau care lucrează în fast-food-uri.