Companiile aeriene americane, surprinse de o cerere foarte puternică, sunt nevoite să reprogrameze sute de zboruri, pe fondul lipsei de forță de muncă, scrie boursorama.com.
Astfel, American Airlines a anulat deja 400 de zboruri week-endul trecut și va anula alte circa 950 în prima jumătate a lunii iulie.
Compania a dat vina pe intemperiile care au perturbat la începutul lui iunie planurile de zbor dar recunoaște că unii dintre subcontractorii săi duc lipsă de forță de muncă.
Iar în fața unei accelerări “incredibil de rapide” a cererii American Airlines a decis să retragă o serie de zboruri “pentru a atenua surprizele (neplăcute) în aeroporturi”.
“Există multă mentenanță” de făcut, subliniază Ian Gendler, de la firma de analiză Value Line. Și “acest lucru nu se face de pe o zi pe alta”.
American recrutează “activ” în toate sectoarele, de la rezervării, servicii pentru clienți și până la mentenanță, a explicat un purtător de cuvânt. Toți piloții temporar inactiv trebuie să-și termine stagiile de formare până la finalul lui iunie, a precizat acesta.
Delta prevede recrutarea a peste 1.000 de piloți până în vara viitoare pentru a face față relansării traficului și adaugă noi destinații, potrivit unei note consultate de AFP.
Dar acest proces de recrutare accelerată ar putea să nu fie suficient, consideră Gary Peterson, reprezentant al salariațiilor din aviație în cadrul sindicatului TWU.
Acești noi angajați trebuie verificați spre exemplu în ceea ce privește antecedentele iar agențiile guvernamentale se confruntă și ele cu probleme de personal.
Companiile, care au multiplicat planurile de pensionări anticipate sau plecări voluntare în perioada pandemiei, “au readus avioanele în serviciu fără să aibă neapărat mâna de lucru pentru a le opera”, acuză Peterson, care este mecanic la American Airlines.
Deocamdată, companiile “se vor confrunta cu probleme toată vara” dacă nu limitează zborurile, avertizează reprezentantul sindical.
Numărul persoanelor care trec printr-un aeroport american, și care rămâne încă cu 25% sub nivelul din 2019, depășește în mod regulat, din 11 iunie, 2 milioane de vizitatori, potrivit autorităților aeroportuare.
Companiile au deshis numeroase linii pentru a se adapta unei clientele mai orientate spre turism decât spre călătorii de afaceri. Iar în prezent ‘nu se mai văd diferențe față de verile” dinaintea pandemiei, arată Chris Riggins, membru al sindicatului piloților de la Delta.
Ca și în domeniul restaurantelor sau al vânzărilor, aerporturile s-ar putea confrunta cu o lipsă de forță de muncă în zonele cu salariile cele mai mici. Cum ar fi cazul celor care pregătesc mâncarea, care întrețin spațiile sau care lucrează în fast-food-uri.