Companiile din România cred că, în următorii 3 ani, vor menține sau vor crește flotele auto/ Managerii vor să ofere mașini de serviciu pentru recrutarea de talente sau pentru a păstra actualii angajați/ Ce cotă ocupă mașinile electrice în flotele companiilor

masini flota auto leasing

Majoritatea companiilor românești rămân încrezătoare în viitorul flotelor lor, 88% anticipând stabilitate sau creștere în următorii trei, în conformitate cu tendința europeană, arată Observatorul Arval pentru Mobilitate 2024. Grupul francez Arval, oferă servicii de leasing auto operaţional și soluții management al flotelor, iar în România este prezent din 2006.

Principalele motive pentru care managerii anticipează creșteri ale flotelor sunt datorate dezvoltării companiilor sau extinderii activităților (77%), nevoilor legate de resurse umane, precum recrutarea de talente, retenția angajaților (38%) sau au în plan să ofere vehicule angajaților care nu sunt eligibili pentru mașină de serviciu (31%).

Statisticile fac parte din Arval Mobility Observatory – Barometrul Flotelor și Mobilității 2024, un raport internațional privind tendințele de mobilitate la nivelul companiilor. Pentru această ediție au fost intervievați 8.605 de decidenți din companii din 30 de țări, 250 dintre aceștia fiind din România.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Companiile selectate pentru acest studiu independent operează cel puțin un vehicul, iar distribuția pe numărul de angajați este de 33% companii cu sub 10 angajați, 20% companii cu sub 100 de angajați, 27% companii cu sub 250/500/1000 de angajați (în funcție de piață) și 20% companii cu peste 250/500/1000 de angajați (în funcție de piață).

În ceea ce privește modalitatea de finanțare a flotelor, companiile românești continuă să prefere leasingul financiar pentru a-și susține flotele (38%). Achiziția directă este a doua metodă preferată (31%), în timp ce leasingul operațional este indicat de 21% dintre companii, o treime fiind companii mari. Leasingul operațional continuă să înregistreze un trend ascendent în România comparativ cu media europeană, cu patru din zece companii interesate de a implementa sau dezvolta această modalitate în următorii trei ani, față de doar o treime în Europa.

Principalele provocări pentru managerii de flote români includ implementarea tehnologiilor pe bază de combustibili alternativi și adaptarea la politicile restrictive privind vehiculele cu combustibil tradițional.

Una din cinci companii consideră că dezvoltarea sistemului de lucru de la distanță/de acasă este probabil să genereze schimbări în politica lor de mobilitate, puțin peste media europeană. Companiile românești sunt deschise la utilizarea vehiculelor second-hand, cu o rată de adoptare mai mare decât în Europa: 47% dintre acestea le-au adoptat deja (comparativ cu 41% în medie în Europa), iar 82% folosesc sau ar considera includerea acestui tip de vehicule în flota lor (în conformitate cu media europeană) în următorii trei ani.

În ceea ce privește tranziția către utilizarea tehnologiilor pe bază de combustibili alternativi, desi România face progrese de la an la an, încă se situează încă sub media europeană. Principalele argumente pentru adoptarea acestor tehnologii sunt reducerea impactului asupra mediului și accesul în zonele unde sunt impuse restricții stricte privind nivelul de emisii poluante ale vehiculelor. Managerii de flote identifică însă lipsa punctelor de încărcare – fie acasă, la birou sau în spațiul public – și prețul de achiziție ca principale constrângeri pentru trecerea la vehiculele electrice cu baterie 100%. Însă o treime dintre companii planifică să instaleze puncte de încărcare la sediul companiei în următorul an.

Doar 28% dintre companii folosesc în prezent cel puțin una dintre aceste tehnologii alternative, cel mai scăzut scor din Europa. Incluzând companiile care iau în considerare utilizarea acestora în următorii trei ani, procentul ajunge la 64%, însă tot sub media europeană de 77%. Motivele pentru a trece la aceste tehnologii alternative rămân axate pe reducerea impactului asupra mediului și conducerea în zone cu emisii reduse.

În următorii trei ani, se estimează că 5% din flota de autoturisme a companiilor din România va fi formată din vehicule electrice 100% (BEV), față de 20% media europeană.

La fel ca în 2023, transportul public este modalitatea de deplasare cea mai folosită și pe care angajații companiilor o iau cel mai des în considerare, cu un potențial de creștere de la 21% în prezent, până la 40% în următorii trei ani. Managerii de flote continuă să își exprime interesul de a implementa soluții de ride sharing în cadrul companiilor, o alternativă care se estimează că va fi implementată de o treime din companii până în 2027, aproape dublu față de nivelul din prezent. Un interes similar se manifestă și în ceea ce privește adoptarea soluțiilor de bike sharing, 30% din companii luând acest lucru în considerare pentru următorii trei ani, în special companiile mari, cu până la 499 de angajați.

Pentru acest studiu independent au fost intervievați 8 605 factori de decizie din companii, între 21 august și 13 noiembrie 2023, din 30 de țări, de către Ipsos, compania independență de studii de piață. Participanții au fost recrutați prin telefon, interviurile fiind operate în totalitate prin telefon. Scopul studiului acoperă 30 de țări: Austria, Germania, Belgia, Spania, Franța, Grecia, Italia, Luxemburg, Olanda, Polonia, Portugalia, Marea Britanie, Cehia, Slovacia, România, Elveția, Finlanda, Danemarca, Norvegia, Suedia, Noua Zeelandă, Australia, Mexic, Canada, America de Nord, Turcia, Maroc, Chile, Peru și Brazilia. Companiile intervievate operau cel puțin un autoturism.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: