Softlead, marketplace-ul care ajută companiile să aleagă soluția software potrivită pe baza ADN-ului digital, a înregistrat cu 45% mai multe cerințe de implementări software comparativ cu 2020, valoarea totală a proiectelor însumând peste 4,1 milioane euero (cu 26% mai mult decât perioada anterioară).
Interesul crescut pentru activități de transformare digitală este unul validat la nivel global, așa cum reiese și din previziunile Gartner, în 2022 fiind așteptată o creștere cu 11% a investițiilor în produse software.
Al doilea an al pandemiei a însemnat o calibrare a strategiilor de investiții, dar și repoziționarea companiilor mici și medii, care au alocat bugete pentru investiții în aplicații software care să îi ajute să eficientizeze activitățile și să crească productivitatea internă. De asemenea, tot mai multe companii consideră că implementarea unei soluții software potrivite poate fi un diferențiator important în raport cu proprii competitori.
Peste 50% dintre companii care au vrut să se digitalizeze în 2021 sunt cele cu o cifră de afaceri de până în 500.000 euro.
Conform cerințelor de digitalizare primite prin Softlead, companiile mici și medii au prezentat în 2021 cel mai mare interes pentru achiziții software, peste 50% dintre solicitări fiind atribuite companiilor cu o cifră de afaceri de până în 500.000 de Euro. Aproximativ 17% dintre companiile care au ales o aplicație software au cumulat în 2020 venituri de peste 5 milioane de euro.
Interesul crescut pentru investiții în transformare digitală a avut la bază inclusiv faptul că 78.02% dintre companiile care au demarat acțiuni de achiziție software în 2021 nu dețineau nicio soluție IT care să le rezolve problemele organizaționale pentru verticala vizată.
Accesul la informare și potențialul alocării unor bugete pentru investiții în achiziții software a fost încurajat de faptul că 62% dintre companii au înregistrat creșteri ale cifrei de afaceri, profitului și numărului de angajați.
Care au fost cele mai digitalizate companii anul trecut
Fabricile și companiile de producție s-au poziționat în topul domeniilor de activitate cu cel mai mare apetit de digitalizare (21.79%), fiind urmate de industriile de servicii (15.9%), construcții (11.11%), retail (10.46%), medical, transporturi și Horeca.
Comparativ cu statisticile Softlead pentru anul 2020, din topul primelor 5 industrii cu interes crescut pentru investiții în aplicații software, lipsește activitatea de distribuție.
Digitalizarea în administrația publică a scăzut semnificativ în 2021 față de anul anterior, doar 2.4% dintre cerințele de implementare fiind asociate acestui segment.
Conform datelor Softlead, bugetul mediu alocat digitalizării prin aplicații software a fost de 10.840 de euro, iar cel mai complex proiect a fost cotat la peste 65.000 de euro.