A.P. Moller-Maersk, al doilea cel mai mare transportator oceanic la nivel mondial, sfătuieşte clienţii să se pregătească pentru o criză la Marea Roşie care s-ar putea extinde până în a doua jumătate a acestui an, transmite CNBC, conform News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

”Din păcate, nu vedem nicio schimbare în Marea Roşie în curând”, a declarat Charles van der Steene, preşedintele regional al Maersk America de Nord, pentru CNBC.

”Anticipăm că rutele de tranzit mai lungi ar putea avea loc în trimestrul doi şi, eventual, trei. Clienţii vor trebui să se asigure că au un timp de tranzit general mai lung integrat în lanţul lor de aprovizionare.”

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Pe 5 ianuarie, Maersk a anunţat că suspendă călătoriile prin Marea Roşie şi Golful Aden pentru ”viitorul previzibil”, după atacul asupra Maersk Hangzhou.

După atacurile asupra a două nave Maersk sub pavilion american din 24 ianuarie, Maersk Detroit şi Maersk Chesapeake, Maersk Line, Limited – o subsidiară americană a Maersk, care operează în mod independent nave sub pavilion american – au anunţat că nu vor mai traversa Marea Roşie.

Viziunea prudentă a companiei globale de transport maritim şi logistică asupra condiţiilor de siguranţă din Marea Roşie vine în ciuda unei operaţiuni militare multinaţionale conduse de SUA în regiune, Operaţiunea Prosperity Guardian.

Potrivit datelor de apărare ale SUA, rebelii Houthi fie au atacat, fie au ameninţat navele comerciale de cel puţin 46 de ori din noiembrie.

În ciuda multiplelor lovituri ale SUA şi ale aliaţilor împotriva ţintelor rebele, Houthi au avertizat că atacurile lor ”vor continua până când agresiunea împotriva Gazei se va opri”.

Tranzitele mai lungi în jurul Capului Bunei Speranţe întârzie sosirea vaselor goale care se întorc în Asia pentru a prelua mai multe importuri din SUA.

Întârzierile afectează coerenţa comerţului, ceea ce poate afecta lanţul de aprovizionare.

Van der Steene a spus că îndeamnă companiile americane să rămână vigilente în evaluarea situaţiei Mării Roşii şi să fie agile în strategiile lor logistice ale lanţului de aprovizionare.