Construcția podului rutier peste Prut de la Ungheni va începe pe 26 aprilie

Pod Prut Ungheni A 8 Sursa Andrei Spânu

Lucrările de construcție a podului rutier peste Prut, care va uni localitățile Golăiești (România) și Zagarancea (Republica Moldova), vor începe pe 26 aprilie. Ceremonia de lansare a lucrărilor va avea loc pe ambele maluri ale Prutului. Vicepremierul Vladimir Bolea, ministru al Infrastructurii şi Dezvoltării Regionale și secretarul de stat la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din România, Irinel Ionel Scrioșteanu, au îndemnat astăzi cetățenii de pe ambele maluri ale Prutului să participe la eveniment, transmite MOLDPRES, citată de Rador Radio România.

„Vorbim despre un proiect de suflet, care l-am și numit „Podul de flori”. Este vorba despre podul Ungheni-Ungheni. Pe 26 aprilie, toată lumea este invitată la lansarea construcției podului. Pe ambele maluri ale Prutului va fi inițiată această procedură. De ce Podul de flori? Pentru că în anii ’90 el a fost un pod de flori, a fost un pod metaforic, spiritual și astăzi, după atâția ani, începem în realitate să punem în piatră dorințele și visele pe care le-au avut pe atunci românii care în anii ’90 au ieșit pe malul Prutului”, a afirmat astăzi, la o conferință de presă vicepremierul Vladimir Bolea.

Secretarul de stat la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din România, Irinel Ionel Scrioșteanu a declarat la eveniment că Podul de la Ungheni „nu este doar un simplu pod peste Prut, ci este o piatră de temelie care va sta la baza relațiilor dintre frați”.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

„Invit pe toți cei care pot și își doresc – să participe la asemenea eveniment, care se întâmplă după 60 de ani. Adică după 60 de ani construim un nou pod peste Prut. Este un moment unic în relațiile dintre frați, care trebuie punctat și vrem să-l punctăm la înălțimea unui sentiment și a unei trăiri pe care o merită un asemenea eveniment”, a spus Irinel Ionel Scrioșteanu.

Oficialul de la București a adăugat că ținta autorităților este ca până în 2030 nu doar să fie finalizate cele cinci poduri peste râul Prut, dar și să fie identificată posibilitatea ca fiecare raion din Republica Moldova să aibă cel puțin un pod peste Prut spre Europa.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Spre Europa din care face parte Republica Moldova și în sânul cărei entități trebuie să ne regăsim, așa cum se spunea la Chișinău maximum în 2028 – 2029”, a conchis Irinel Ionel Scrioșteanu.

Podul peste râul Prut de la Ungheni va avea patru benzi de circulație, câte două pe sens, și trotuare pietonale. Lungimea totală va fi de 261 de metri, iar lățimea va ajunge la 13 metri în prima etapă, urmând să crească la 24,25 metri în etapa a doua. Proiectul include și construcția unui punct de trecere a frontierei, dotat cu facilități pentru control amănunțit, parcări pentru TIR-uri și autoturisme, precum și un drum de legătură de aproximativ 1 km.

„Podul de Flori” face parte din proiectul strategic al Autostrăzii Unirii A8, care va lega Târgu Mureș – Iași – Ungheni de frontiera cu Republica Moldova, interconectându-se cu Drumul Național R1 Chișinău – Ungheni.

Potrivit autorităților, traficul rutier va putea fi deschis provizoriu pe pod din toamna anului 2026, în timp ce finalizarea Autostrăzii Unirii este estimată pentru perioada 2029-2030.

Sursa: MOLDPRES / Rador Radio România

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.