Constructorii auto îndeamnă Spania să accelereze electrificarea vehiculelor, în condițiile în care vânzările sunt sub așteptări

masini electrice Sursa foto: Lektri.co

Industria auto din Spania are nevoie urgentă de o revizuire pentru a recupera decalajul față de colegii europeni și pentru a accelera procesul de electrificare, în timp ce constructorii de automobile se străduiesc să se redreseze în urma unei crize induse de o pandemie, a anunțat marți Asociația spaniolă a producătorilor de automobile și camioane, scrie Reuters.

La fel ca în alte părți ale Europei, producția spaniolă de automobile a fost împiedicată în ultimii ani de penuria de semiconductori, de închiderea temporară a fabricilor și de blocajele din lanțul de aprovizionare după epidemia globală de boală COVID-19 din 2020.

“Nu mai putem pierde timpul”, a declarat Wayne Griffiths, șeful Asociației spaniole a producătorilor de automobile și camioane și directorul executiv al unității spaniole SEAT a Volkswagen, în timp ce prezenta foaia de parcurs a grupului până în 2025.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

“Nu ne putem permite să lăsăm să treacă anul 2023 fără să luăm decizii ambițioase”, a adăugat el. “Măsurile cosmetice nu mai sunt suficiente”.

Printre provocările cu care se confruntă industria țării se numără vânzările mai slabe decât se așteptau de vehicule electrice (EV), un parc auto îmbătrânit – care împiedică obiectivele de reducere a emisiilor și de siguranță – și o infrastructură de încărcare a vehiculelor electrice încă insuficientă, a spus Griffiths.

În 2022, în Spania au fost vândute aproximativ 78.000 de vehicule hibride plug-in (PHEV) și vehicule electrice cu baterii (BEV), cu mult sub cele 120.000 necesare pentru a îndeplini obiectivele actuale privind emisiile. Vehiculele electrice reprezintă 9,2% din totalul vânzărilor auto, în timp ce media Uniunii Europene este de peste 20%.

“Europa se împarte în două, iar Spania rămâne tot mai mult în urma unor țări de frunte”, precum Germania sau Portugalia, a declarat Griffiths.

Printre măsurile propuse de ANFAC pentru a impulsiona sectorul se numără revizuirea subvențiilor pentru cumpărătorii de vehicule electrice, astfel încât acestea să fie aplicate direct la prețul de achiziție; raționalizarea impozitelor relevante pe vânzări, pe venit și pe profit; și stabilirea unor obiective obligatorii pentru implementarea infrastructurii publice de încărcare a vehiculelor electrice de mare putere.

Griffiths a declarat că, în cele din urmă, industria trebuie să încurajeze consumatorii să facă pasul către vehiculele electrice, deși este conștient de faptul că prețurile lor, în general ridicate, au descurajat unii potențiali cumpărători.

“Cred că va avea loc o democratizare treptată a electromobilității. În 2024 și 2025, vor apărea noi modele la prețuri mai accesibile.”

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: