Constructorii nu sunt interesați să repare linia de tren București – Craiova cu bani din PNRR: CFR Infrastructură scoate la licitație 20 de loturi rămase fără oferte la procedura din primăvară

tren de lucru Sursa foto: CFR Infrastructură

Interes redus al firmelor de construcții pentru reparații rapide cu bani din PNRR pentru linia de tren București – Craiova, una dintre magistralele cu cele mai multe restricții de viteză. CFR Infrastructură a lansat o nouă licitație pentru reparații rapide, de tip „quick wins” pentru 20 de loturi din Oltenia neofertate la licitația din primăvară (detalii aici). Valoarea celor 20 de loturi este de 236 milioane lei, cu termen de depunere a ofertelor este 19 septembrie. Tot pe Magistrala 100 spre Craiova, CFR Infrastructură a primit oferte pentru doar 4 din cele 16 loturi licitate între Chiajna și Grădinari (detalii aici).

Licitația este cu clauză suspensivă, transmite CFR Infrastructură.

„CLAUZA SUSPENSIVA: Procedura de atribuire se desfășoară sub incidența prezentei clauze suspensive, în sensul că semnarea contractului/contractelor execuție lucrări se va face numai după asigurarea sursei de finanțare Proiecte tip ”Quick Wins” Lucrări de eliminare a restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii – SRCF CRAIOVA. Proiectele de tip „Quick Wins” – Lucrări punctuale de eliminare a restricțiilor de viteză, creșterea vitezei de circulație respectiv creșterea siguranței pe calea ferată, fac parte din Master Planul General de Transport al României (MPGT) și sunt incluse la finanțarea din Planul Național de Redresare și Reziliență a României (PNRR). Obiectivul general al setului de proiecte tip „Quick Wins” constă în eliminarea restricțiilor de viteză prin lucrări ce vor viza elementele suprastructurii căii ferate (șina, traversele, aparatele de cale, piatra spartă) sau orice alt element care va conduce la creșterea vitezei de circulație pentru trenurile de călători și marfă, cu impact direct și imediat asupra duratei de călătorie și/sau asupra creșterii siguranței și confortului călătorilor”, arată compania.

Primul lot propus la reparații prin PNRR începe la Olteni – Rădoiești, de la kilometrul 74, iar ultimul este la Pielești, lângă Craiova la km 235.

Magistrala feroviară București – Craiova 

CFR Infrastructură şi asocierea ISPCF – Baicons au semnat contractul pentru Studiul de Fezabilitate şi Proiect Tehnic necesare modernizării tronsonului Roşiori Nord-Craiova (110 km), practic a doua jumătate a liniei Bucureşti – Craiova cu o lungime de 206 km. În perioada următoare se va semna şi contractul pentru prima secţiune, Bucureşti – Roşiori, cu o lungime de 96 kilometri, anunţă CFR Infrastructură. Documentaţia Tehnică (Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic) va permite execuţia lucrărilor de modernizare pentru creşterea vitezei trenurilor de călători la 160 km/h respectiv 120 km/h, la cele de marfă.

Sursa foto: CFR Infrastructură

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *