Constructorul auto francez Renault, proprietarul Dacia, plănuieşte să elimine aproximativ 3.000 de posturi la nivel mondial, printr-un program de plecări voluntare vizând funcţiile-suport, potrivit newsletterului francez L’Informe, citat de Reuters, conform News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Măsura face parte dintr-un plan de economii denumit ”Arrow”, care prevede o reducere cu 15% a personalului din departamentele de resurse umane, finanţe şi marketing. Cele mai multe concedieri ar urma să aibă loc la sediul central din Boulogne-Billancourt, lângă Paris, dar şi în alte filiale internaţionale.

O sursă apropiată companiei a declarat pentru L’Informe că decizia finală ar putea fi luată până la sfârşitul anului.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Renault a confirmat că analizează măsuri de optimizare a costurilor, dar a precizat că ”niciun număr nu a fost stabilit” în această etapă.

”Având în vedere incertitudinile de pe piaţa auto şi mediul extrem de competitiv, confirmăm că explorăm modalităţi de simplificare a operaţiunilor, de accelerare a execuţiei şi de optimizare a costurilor fixe”, a declarat un purtător de cuvânt al companiei.

La sfârşitul anului 2024, Renault avea 98.636 de angajaţi la nivel global.

Grupul a raportat în iulie o pierdere netă de 11,2 miliarde de euro în prima jumătate a anului, din care 9,3 miliarde au provenit din deprecierea participaţiei la partenerul japonez Nissan.

Excluzând această ajustare, profitul net s-a redus la 461 milioane de euro, de peste trei ori mai mic decât în perioada similară a anului anterior, pe fondul scăderii pieţei de vehicule utilitare, al costurilor ridicate pentru tranziţia electrică şi al intensificării concurenţei.

Noul director general, François Provost, numit în iulie după plecarea lui Luca de Meo la grupul Kering (deţinătorul Gucci), are sarcina dificilă de a restabili marjele de profit, de a readuce ratingul de credit al Renault la nivelul ”investment grade” şi de a găsi soluţii pentru contracararea efectelor tarifelor americane şi a competiţiei tot mai agresive din partea producătorilor chinezi.