Asocierea de constructori din Galați, Tancrad-Arcada-Citadina a depus singura ofertă la licitația Consiliului Județean Galați pentru modernizare și lărgire la 4 benzi pe DN 25 Galați-Tudor Vladimirescu, un contract de peste un miliard de lei.
Tancrad, ca lider de asociere este un constructor puternic care a raportat peste 800 de angajați în 2022, conform termene.ro și este asociat cu WeBuild pe lotul 3 al Autostrăzii Sibiu -Pitești (Cornetu-Tigveni 37 km.). Arcada are contracte PNRR la CFR Infrastructură și ar putea fi la a doua lucrare majoră de infrastructură rutieră după Pasajul Drajna, iar Citadina este în Asociere cu precon (Selina) pentru lotul Chiribiș-Biharia al Autostrăzii Transilvania.
Contractul pentru modernizarea DN 25 Galați-Tecuci a fost scos la licitație pe 23 februarie pentru 1,1 miliarde lei și finanțare Europeană prin Programul Transport 2021-2027. Dacă oferta este conformă, contractul va fi semnat în câteva săptămâni după analiza ofertei și se intră în etapa de proiectare de 6 luni. Contractul este cu clauză suspensivă, prin urmare Ministerul Transporturilor trebuie să aprobe trecerea pe fonduri europene, în caz contrar contractul urmând să fie anulat, conform datelor oficiale pe care le-a studiat Economedia. Lucrările de reabilitare și modernizare vor avea loc pe drumul național DN 25, la poziția kilometrică 31+075 -68+097,7, și pe DN 2B, poziția kilometrică 125+300- 128+286,42.
Durata de execuţie a contractului va fi de 36 luni de la Ordinul de începere a lucrărilor, din care 150 zile pentru proiectare.
„Condițiile dificile de circulație pe DN 25 conduc la sporirea timpului de parcurgere a distanțelor din localitățile străbătute, la un consum mărit de carburanți care aduc un impact negativ asupra mediului. Prin modernizarea drumului, acești timpi se vor scurta și vor aduce beneficii asupra mediului. De asemenea, circulația în condiții de fluență redusă, cu numeroase cicluri opriri – accelerări, determină emisii mari de substanțe poluante în atmosferă precum și înregistrarea unui nivel ridicat de zgomot in localități”, arată caietul de sarcini.
Modernizarea va duce la conexiunea facilă cu alte drumuri naționale și cu alte proiecte de infrastructură rutieră națională aflate în diferite stadii de implementare, din care amintim: Drum Expres Brăila-Galați, Drum de legătură între VO Galați și DX Brăila-Galați. VO Galați. DX Brăila-Focșani, Pod Suspendat Brăila, TransRegio Galați-Brăila-Slobozia-Drajna-Chiciu, Autostrada Moldovei(A7). Va duce de asemenea la conexiunea transfrontalieră mai facilă spre vămile aflate în vecinătate: Galați – Giurgiulești (Republica Moldova), Isaccea-Orlovca (Ucraina), Oancea-Cahul (Republica Moldova).
Constructorul va trebui să extindă partea carosabilă la patru benzi, să reabiliteze toate podurile/pasajele/podețele de pe traseul studiat și să resistematizaze intersecțiilor. Trebuie, de asemenea, să realizeze sistemele de preluare a apelor pluviale. să relocheze /protejeze rețelele suprapuse pe amplasament, să îmbunătățească semnalizarea rutieră verticală și orizontală și să amenajeze spațiile verzi.
La lansarea licitației, termenul estimat pentru evaluarea ofertei/ofertelor a fost stabilit pentru 8 iulie, dar fiind o singură ofertă, cel mai probabil desemnarea va fi mult mai devreme.