Contract de 200 milioane Euro pentru modernizarea a 40 de kilometri din DN 25 Galați-Tecuci : Asocierea de firme din Galați, Tancrad-Arcada-Citadina a depus singura ofertă

Galati Tudor Vladimirescu

Asocierea de constructori din Galați, Tancrad-Arcada-Citadina a depus singura ofertă la licitația Consiliului Județean Galați pentru modernizare și lărgire la 4 benzi pe DN 25 Galați-Tudor Vladimirescu, un contract de peste un miliard de lei.

Tancrad, ca lider de asociere este un constructor puternic care a raportat peste 800 de angajați în 2022, conform termene.ro și este asociat cu WeBuild pe lotul 3 al Autostrăzii Sibiu -Pitești (Cornetu-Tigveni 37 km.). Arcada are contracte PNRR la CFR Infrastructură și ar putea fi la a doua lucrare majoră de infrastructură rutieră după Pasajul Drajna, iar Citadina este în Asociere cu precon (Selina) pentru lotul Chiribiș-Biharia al Autostrăzii Transilvania.

Contractul pentru modernizarea DN 25 Galați-Tecuci a fost scos la licitație pe 23 februarie pentru 1,1 miliarde lei și finanțare Europeană prin Programul Transport 2021-2027. Dacă oferta este conformă, contractul va fi semnat în câteva săptămâni după analiza ofertei și se intră în etapa de proiectare de 6 luni. Contractul este cu clauză suspensivă, prin urmare Ministerul Transporturilor trebuie să aprobe trecerea pe fonduri europene, în caz contrar contractul urmând să fie anulat, conform datelor oficiale pe care le-a studiat Economedia. Lucrările de reabilitare și modernizare vor avea loc pe drumul național DN 25, la poziția kilometrică 31+075 -68+097,7, și pe DN 2B, poziția kilometrică 125+300- 128+286,42.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Durata de execuţie a contractului va fi de 36 luni de la Ordinul de începere a lucrărilor, din care 150 zile pentru proiectare.

„Condițiile dificile de circulație pe DN 25 conduc la sporirea timpului de parcurgere a distanțelor din localitățile străbătute, la un consum mărit de carburanți care aduc un impact negativ asupra mediului. Prin modernizarea drumului, acești timpi se vor scurta și vor aduce beneficii asupra mediului. De asemenea, circulația în condiții de fluență redusă, cu numeroase cicluri opriri – accelerări, determină emisii mari de substanțe poluante în atmosferă precum și înregistrarea unui nivel ridicat de zgomot in localități”, arată caietul de sarcini.

,,𝐃𝐍𝟐𝟓 (𝐝𝐫𝐮𝐦𝐮𝐥 𝐦𝐨𝐫𝐭̦𝐢𝐢) 𝐯𝐚 𝐟𝐢 𝐦𝐨𝐝𝐞𝐫𝐧𝐢𝐳𝐚𝐭 𝐬̦𝐢 𝐞𝐱𝐭𝐢𝐧𝐬 𝐥𝐚 𝐩𝐚𝐭𝐫𝐮 𝐛𝐞𝐧𝐳𝐢, 𝐢̂𝐧 𝐜𝐚𝐝𝐫𝐮𝐥 𝐮𝐧𝐞𝐢 𝐢𝐧𝐯𝐞𝐬𝐭𝐢𝐭̦𝐢𝐢 𝐝𝐞 𝐩𝐞𝐬𝐭𝐞 𝟏,𝟓 𝐦𝐢𝐥𝐢𝐚𝐫𝐝𝐞 𝐝𝐞 𝐥𝐞𝐢 (𝐩𝐞𝐬𝐭𝐞 𝟑𝟎𝟎 𝐝𝐞 𝐦𝐢𝐥𝐢𝐨𝐚𝐧𝐞 𝐝𝐞 𝐞𝐮𝐫𝐨)
Este o investiție vitală pentru Galați, având în vedere ca DN25 este cel mai circulat și cel mai aglomerat drum din județul nostru, cu un trafic de aproape 6.000 de mașini în 24 de ore pe anumite porțiuni, din care aproape 20% sunt camioane. De aceea, m-am implicat total și am realizat un parteneriat cu CNAIR pentru a extinde acest drum la patru benzi, iar recent am lansat și licitația pentru desemnarea unui constructor care să modernizeze aproximativ 40 de kilometri de pe acest drum național, pe ruta : ieșire din municipiul Galați – Movileni – Șendreni – Braniștea – Independența – Piscu – Tudor Vladimirescu – Hanu Conachi (intersecția cu DN25A). Este un proiect uriaș, de peste 300 de milioane de euro, extrem de complex din punct de vedere tehnic, pentru că vom moderniza toate podurile și pasajele de cale ferată de pe traseu, inclusiv podul de la Piscu. Mai mult, vom construi poduri și pasaje de cale ferată noi, în imediata apropiere a celor existente, pentru a putea extinde și în aceste zone drumul la patru benzi. De asemenea, pentru a reduce numărul mare de accidente de pe acest drum, vom monta parapeți de delimitare a celor două sensuri de circulație. Practic, drumul va fi modernizat complet de la ieșirea din municipiul Galați, de undeva din zona Tirighina (Borcan) și până la Hanu Conachi, la intersecția cu DN25A, drumul care duce către Nănești, pe care îl vom extinde, de asemenea, la patru benzi, până la intersecția cu viitorul Drum Expres Brăila – Focșani, astfel încât să avem un drum modern și mult mai sigur de la Galați până la Autostrada Moldovei. Finanțarea acestei investiții va fi asigurată din fonduri europene.” a anunțat în februarie, la lansarea licitației, Costel Fotea, președintele CJ Galați.

Modernizarea va duce la conexiunea facilă cu alte drumuri naționale și cu alte proiecte de infrastructură rutieră națională aflate în diferite stadii de implementare, din care amintim: Drum Expres Brăila-Galați, Drum de legătură între VO Galați și DX Brăila-Galați. VO Galați. DX Brăila-Focșani, Pod Suspendat Brăila, TransRegio Galați-Brăila-Slobozia-Drajna-Chiciu, Autostrada Moldovei(A7). Va duce de asemenea la conexiunea transfrontalieră mai facilă spre vămile aflate în vecinătate: Galați – Giurgiulești (Republica Moldova), Isaccea-Orlovca (Ucraina), Oancea-Cahul (Republica Moldova).

Constructorul va trebui să extindă partea carosabilă la patru benzi, să reabiliteze toate podurile/pasajele/podețele de pe traseul studiat și să resistematizaze intersecțiilor. Trebuie, de asemenea, să realizeze sistemele de preluare a apelor pluviale. să relocheze /protejeze rețelele suprapuse pe amplasament, să îmbunătățească semnalizarea rutieră verticală și orizontală și să amenajeze spațiile verzi.

La lansarea licitației, termenul estimat pentru evaluarea ofertei/ofertelor a fost stabilit pentru 8 iulie, dar fiind o singură ofertă, cel mai probabil desemnarea va fi mult mai devreme.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. foarte capabili
    in loc să scoată traficul de tranzit din localități printr-un drum expres, ei bagă și mai mult trafic

  2. Sa inteleg ca asta e noua metoda de sifonare a banului public? 5mil E/km de drum largit la 4 benzi. Adica 5mil impartit la 1000m ori 7m latime(si sunt generos aici) adica 714e/mp. Aduca mai mult decat la o casa cu fundatie si acoperis; sa nu mai punem in calcul si economy of scale(comparam pret de o casa de 100mp cu 280.000 de mp de drum).
    SE FURA CA IN CONDRU LA PROIECTELE DE INFRASTRUCTURA!!!

  3. Tancrad-Arcada-Citadina nu va suna a firme “de casa”?
    Cel mai probabil aceste firme sunt controlate prin interpusi de politicieni, asa cum ne-am obisnuit. Peste cativa ani se va discuta din nou de reparatii pe acest drum. Sa nu spuneti ca nu se investesc bani in infrastructura!

  4. Aici e clar!
    Banu’ sifonat e metoda brevetata!
    O mie de lucrari incepute in acest an inseamna O mie de șpăgi încasate!
    Romania stat esuat, multumim PSDNL pentru aceasta guvernare stabila si benefica.😵

  5. Scoateți circulația din sate și comune netrebnicilor ! Voi nu sunteți în stare să faceți un semafor inteligent în Galați … așa deștepți sunteți… și acum aduceți 4 benzi ? Pe unde le faceți, prin fata porților?
    Iar cele 3 firme sunt ale aceluiași!!!

  6. Despre casele noastre a celor care locuim in Movileni nu se spune nimic, ne demolează sau nu ?

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.