DN25, drumul de 40 de kilometri între comuna Tudor Vladimirescu și orașul Galați, va fi modernizat și extins la patru benzi, prin lucrări estimate să coste circa 1,1 miliarde lei, arată anunțul publicat de Consiliul Județean Galați în SEAP.
Licitația include atât proiectarea, cât și execuția. Valoarea estimată nu cuprinde și valoarea cheltuielilor diverse și neprevăzute, suma aferentă acestor cheltuielil fiind de 113 milioane lei fără TVA.
Lucrările de reabilitare și modernizare vor avea loc pe drumul național DN 25, la poziția kilometrică 31+075 -68+097,7, și pe DN 2B, poziția kilometrică 125+300- 128+286,42.
Durata de execuţie a contractului va fi de 36 luni de la Ordinul de începere a lucrărilor, din care 150 zile pentru proiectare.
„Condițiile dificile de circulație pe DN 25 conduc la sporirea timpului de parcurgere a distanțelor din localitățile străbătute, la un consum mărit de carburanți care aduc un impact negativ asupra mediului. Prin modernizarea drumului, acești timpi se vor scurta și vor aduce beneficii asupra mediului. De asemenea, circulația în condiții de fluență redusă, cu numeroase cicluri opriri – accelerări, determină emisii mari de substanțe poluante în atmosferă precum și înregistrarea unui nivel ridicat de zgomot in localități”, arată caietul de sarcini.
Modernizarea va duce la conexiunea facilă cu alte drumuri naționale și cu alte proiecte de infrastructură rutieră națională aflate în diferite stadii de implementare, din care amintim: Drum Expres Brăila-Galați, Drum de legătură între VO Galați și DX Brăila-Galați. VO Galați. DX Brăila-Focșani, Pod Suspendat Brăila, TransRegio Galați-Brăila-Slobozia-Drajna-Chiciu, Autostrada Moldovei(A7). Va duce de asemenea la conexiunea transfrontalieră mai facilă spre vămile aflate în vecinătate: Galați – Giurgiulești (Republica Moldova), Isaccea-Orlovca (Ucraina), Oancea-Cahul (Republica Moldova).
Constructorul va trebui să extindă partea carosabilă la patru benzi, să reabiliteze toate podurile/pasajele/podețele de pe traseul studiat și să resistematizaze intersecțiilor. Trebuie, de asemenea, să realizeze sistemele de preluare a apelor pluviale. să relocheze /protejeze rețelele suprapuse pe amplasament, să îmbunătățească semnalizarea rutieră verticală și orizontală și să amenajeze spațiile verzi.