Contractul de 470 de milioane lei pentru modernizarea Gării de Nord din București a ajuns la Curtea de Apel București. Ministrul Grindeanu susține că nu a primit raportul Corpului de Control nici după două luni de când a dispus verificări

Gara de Nord Bucuresti MT

Contractul de 470 de milioane lei pentru modernizarea Gării de Nord din București a ajuns la Curtea de Apel (CAB), cu termen pentru o eventuală decizie la contestația GDO Mov pentru 15 noiembrie, potrivit portalului Instanței. Constructorul din Baia Mare care a câștigat licitația CFR Infrastructură (Regionala CFR București) a depus contestație la Curtea de Apel București după ce la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) contestațiile Erbașu și CMA Construct au fost admise și s-a dispus remedierea (detalii aici).

Pe de altă parte, în urmă cu câteva zile, la Timișoara, întrebat despre concluziile Corpului de Control, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a transmis că nu este finalizat, deși au trecut aproape două luni de la demararea verificărilor : 7 septembrie 2023, iar la începutul lunii octombrie promitea că va avea concluziile și propunerile ,,în câteva zile”.

,,Nu am primit încă raportul, probabil că o să vină în perioada următoare. Știu însă că a venit o decizie a CNSC-ului, iar cei de la Regionala București trebuie să țină cont de aceasta. Asta știu, conform legii, fără dubii. ” -Sorin Grindeanu, 27 octombrie, la Timișoara.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Constructorul GDO MOV din Baia Mare a fost desemnat câștigător cu o ofertă de 420 de milioane lei. Economedia a scris că liderul din Asociere a raportat în 2022 doar 35 de angajați, iar proiectantul un singur angajat (detalii aici), iar după aceste informații Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a trimis Corpul de Control la Regionala București a CFR Infrastructură.

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA vă informează că a fost desemnată oferta câștigătoare la procedura de licitaţie publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de MODERNIZARE/CONSOLIDARE/REABILITARE a STAȚIEI CF GARA DE NORD BUCUREȘTI (Etapa I)un proiect finanțat din fonduri nerambursabile, prin  PROGRAMUL TRANSPORTURI (PT). Oferta depusă de asocierea de firme românești SC GDO MOV IMPEX  SRL – SC OMEGA CERT SISTEM  SRL, în valoare de 419.854.213,32 (fără TVA), a fost desemnată câștigătoare, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii. Durata aferentă proiectării și execuției lucrărilor este de 55 de luni (9 luni pentru proiectare, 46 de luni pentru execuție), iar perioada de garanție a obiectivului este de 60 de luni. ETAPA I a programului de MODERNIZARE a celei mai mari gări din România – GARA DE NORD BUCUREȘTI – include reabilitarea spațiilor existente în cele trei corpuri ale clădirii, unde se desfășoară activitatea feroviară, sunt asigurate servicii destinate publicului călător, precum și acvtivități comerciale:

  • Corp A (clădiri B-dul Dinicu Golescu)
  • Corp B (central, coloane, casele d ebilete clasa I)
  • Corp C (casele de bilete clasa a II-a, Calea Giviței)

Principalele lucrări de modernizare vizează:

  • modernizarea/consolidarea/reabilitarea clădirilor din stația de călători București Nord;
  • modernizarea spațiilor destinate publicului călător, inclusiv facilități pentru persoanele cu dizabilități;
  • reabilitarea construcțiilor monument cu valoare istorică;
  • crearea unor spații verzi centrale, cu zonă de așteptare pentru publicul aflat în tranzit;
  • regenerarea zonei aferente stației de călători Gara de Nord pe principiile de smart city/creative city/green city;
  • asigurarea elementelor de siguranță și confort pentru călători – balustrade, rampe pentru persoane cu dizabilități, lifturi, sisteme de control acces;
  • sisteme noi de ventilație/încălzire
  • modernizarea sistemului de iluminat și a instalațiilor electrice, sanitare, termice etc;
  • modernizarea Sistemului de informare a publicului călător și a echipamentului de telecomunicații etc.”, a transmis pe 28 august CFR Infrastructura. 

Constructorii români CMA Construct, Erbașu și GDO Mov au depus în martie oferte la contractul de 470 de milioane lei pentru modernizarea Gării de Nord din București. Contractul are o durată de 55 de luni, 9 pentru etapa de proiectare și 46 pentru execuția lucrărilor. Gara de Nord din București, denumită la inaugurarea din 1872 „Gara Târgoviște”, este o gară terminus, monument istoric pe care autoritățile vor să o transforme într-un adevărat nod urban multimodal.

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: