Contractul pentru lotul cu tunelul Meseș de pe Autostrada Transilvania, cel mai mare contract al CNAIR de până acum înregistrează o nouă întârziere, tot pe mâna Companiei de Drumuri. Documentația de slabă calitate și răspunsurile „în doi peri” pe care CNAIR le-a dat constructorilor au dus la admiterea contestației pe care turcii de la Ictaș au depus-o la CNSC, potrivit datelor pe care le-a consultat Economedia.
Constructorul Ictaș din Turcia a depus pe 3 mai contestație la CNSC și a cerut CNAIR să suspende licitația pentru lotul cu o lungime de 41 de kilometri care include și tunelul Meseș de 3 km. Ictaș cere suspendarea licitației reclamând caietul de sarcini/documentația tehnică lacunară pe care Compania de Drumuri a pus-o la dispoziția constructorilor și răspunsurile „în doi peri” la solicitările de clarificare, conform datelor pe care le-a consultat Economedia. Turcii susțin că o eventuală continuare a licitației fără soluționarea contestației îi va aduce pagube „prin faptul că prejudiciata nu își poate întocmi oferta în condiții de legalitate, iar în lipsa suspendării Autoritatea Contractantă va continua o procedură de atribuire vădit ilegală”.
Contestația Ictaș admisă la CNSC:
Constructorii au depus 235 de clarificări și întrebări mai ales în privința Studiului de Fezabilitate și a forajelor geotehnice disponibile doar pentru tunelul Meseș (detalii aici).
Licitația pentru lotul cu Tunelul Meseș de pe Autostrada Transilvania este cel mai mare contract pentru o autostradă din România și a fost relansată în februarie după mai bine de doi ani de la prima licitație (toamna 2020). Lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău de pe Autostrada Transilvania a fost scos la licitație în SEAP cu o valoare cuprinsă de 7,5 miliarde și 8,8 miliarde lei, lotul de autostradă cu tunelul de la Meseș fiind cel mai lung, cel mai greu și cel mai scump tronson de autostradă de până acum.
Tunelul Meseș
Tunelul Meseș are o lungime de 2,8 kilometri și două galerii. Viteza de proiectare este de 120 km/h.