Contractul pentru lotul cu tunelul Meseș pe Autostrada Transilvania, întârziat pe mâna CNAIR: Contestația turcilor de la Ictaș a fost admisă la CNSC

Tunel Meseș

Contractul pentru lotul cu tunelul Meseș de pe Autostrada Transilvania, cel mai mare contract al CNAIR de până acum înregistrează o nouă întârziere, tot pe mâna Companiei de Drumuri. Documentația de slabă calitate și răspunsurile „în doi peri” pe care CNAIR le-a dat constructorilor au dus la admiterea contestației pe care turcii de la Ictaș au depus-o la CNSC, potrivit datelor pe care le-a consultat Economedia.

Constructorul Ictaș din Turcia a depus pe 3 mai contestație la CNSC și a cerut CNAIR să suspende licitația pentru lotul cu o lungime de 41 de kilometri care include și tunelul Meseș de 3 km. Ictaș cere suspendarea licitației reclamând caietul de sarcini/documentația tehnică lacunară pe care Compania de Drumuri a pus-o la dispoziția constructorilor și răspunsurile „în doi peri” la solicitările de clarificare, conform datelor pe care le-a consultat Economedia. Turcii susțin că o eventuală continuare a licitației fără soluționarea contestației îi va aduce pagube „prin faptul că prejudiciata nu își poate întocmi oferta în condiții de legalitate, iar în lipsa suspendării Autoritatea Contractantă va continua o procedură de atribuire vădit ilegală”.

Contestația Ictaș admisă la CNSC:

Analize Economedia

retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice
automotive foto 2
Victor Moraru si Marian Neacsu
oameni bagaje
multime, oameni, populatie, demografic, trecere de pietoni
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
bani, lei, finante, bancnote
bani, lei, finante, bancnote, bani numarati, impozit, taxe
Vladimir Putin, Xi Jinping, presedinte, rusia, china, moscova, kremlin, beijing, presedinte, china, rusia
bani, finante, lei, financiar, deficit
Gameloft Romania Cluj Napoca
onrc, registrul comertului
onrc, registrul comertului
Jerome Powell, FED
sticle vin
turism calatorii bani
Euro bani fonduri cheltuieli risipă fraude
bani, lei, finante, bancnote, bani numarati
Borhanci_Bazin-de-inot_01
Luca
onrc, registrul comertului
Pod Argeș Grădiștea București Giurgiu
bani, finante, lei, financiar, deficit
aeroport iasi plecari

Constructorii au depus 235 de clarificări și întrebări mai ales în privința Studiului de Fezabilitate și a forajelor geotehnice disponibile doar pentru tunelul Meseș (detalii aici).

Licitația pentru lotul cu Tunelul Meseș de pe Autostrada Transilvania este cel mai mare contract pentru o autostradă din România și a fost relansată în februarie după mai bine de doi ani de la prima licitație (toamna 2020). Lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău de pe Autostrada Transilvania a fost scos la licitație în SEAP cu o valoare cuprinsă de 7,5 miliarde și 8,8 miliarde lei, lotul de autostradă cu tunelul de la Meseș fiind cel mai lung, cel mai greu și cel mai scump tronson de autostradă de până acum.

Tunelul Meseș

Tunelul Meseș are o lungime de 2,8 kilometri și două galerii. Viteza de proiectare este de 120 km/h.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Această cică de mâncători de bani trebuie desființată! Idioți duc tara de râpă. D-le ministru al transporturilor, dăți demisia

  2. Pffff… Contestații peste contestații. Când tocmai crezi că s-a început ceva, imediat apoi cineva contestă. Apoi altul contestă contestatarul și tot așa. Tare ne-am mai săturat de circul ăsta.

  3. CNAIR cred ca duce o viața dubla. A0 Nord e in contestații de 4 (patru) ani de zile și nu cred ca au semnat încă nimic. La drumul radial Nord au dat drept câștigător o firma care nici măcar nu îndeplinea cea mai ușor de verificat condiție, cifra de afaceri peste o anumită valoare. Contestația bineînțeles întemeiată și admisă, întârzieri iarăși de ani și sute de milioane de euro lipsa in România.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.