Contractul pentru lotul cu tunelul Meseș pe Autostrada Transilvania, întârziat pe mâna CNAIR: Contestația turcilor de la Ictaș a fost admisă la CNSC

Tunel Meseș

Contractul pentru lotul cu tunelul Meseș de pe Autostrada Transilvania, cel mai mare contract al CNAIR de până acum înregistrează o nouă întârziere, tot pe mâna Companiei de Drumuri. Documentația de slabă calitate și răspunsurile „în doi peri” pe care CNAIR le-a dat constructorilor au dus la admiterea contestației pe care turcii de la Ictaș au depus-o la CNSC, potrivit datelor pe care le-a consultat Economedia.

Constructorul Ictaș din Turcia a depus pe 3 mai contestație la CNSC și a cerut CNAIR să suspende licitația pentru lotul cu o lungime de 41 de kilometri care include și tunelul Meseș de 3 km. Ictaș cere suspendarea licitației reclamând caietul de sarcini/documentația tehnică lacunară pe care Compania de Drumuri a pus-o la dispoziția constructorilor și răspunsurile „în doi peri” la solicitările de clarificare, conform datelor pe care le-a consultat Economedia. Turcii susțin că o eventuală continuare a licitației fără soluționarea contestației îi va aduce pagube „prin faptul că prejudiciata nu își poate întocmi oferta în condiții de legalitate, iar în lipsa suspendării Autoritatea Contractantă va continua o procedură de atribuire vădit ilegală”.

Contestația Ictaș admisă la CNSC:

Constructorii au depus 235 de clarificări și întrebări mai ales în privința Studiului de Fezabilitate și a forajelor geotehnice disponibile doar pentru tunelul Meseș (detalii aici).

Licitația pentru lotul cu Tunelul Meseș de pe Autostrada Transilvania este cel mai mare contract pentru o autostradă din România și a fost relansată în februarie după mai bine de doi ani de la prima licitație (toamna 2020). Lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău de pe Autostrada Transilvania a fost scos la licitație în SEAP cu o valoare cuprinsă de 7,5 miliarde și 8,8 miliarde lei, lotul de autostradă cu tunelul de la Meseș fiind cel mai lung, cel mai greu și cel mai scump tronson de autostradă de până acum.

Tunelul Meseș

Tunelul Meseș are o lungime de 2,8 kilometri și două galerii. Viteza de proiectare este de 120 km/h.

Comentarii

  1. Această cică de mâncători de bani trebuie desființată! Idioți duc tara de râpă. D-le ministru al transporturilor, dăți demisia

  2. Pffff… Contestații peste contestații. Când tocmai crezi că s-a început ceva, imediat apoi cineva contestă. Apoi altul contestă contestatarul și tot așa. Tare ne-am mai săturat de circul ăsta.

  3. CNAIR cred ca duce o viața dubla. A0 Nord e in contestații de 4 (patru) ani de zile și nu cred ca au semnat încă nimic. La drumul radial Nord au dat drept câștigător o firma care nici măcar nu îndeplinea cea mai ușor de verificat condiție, cifra de afaceri peste o anumită valoare. Contestația bineînțeles întemeiată și admisă, întârzieri iarăși de ani și sute de milioane de euro lipsa in România.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *