Copiii români au pierdut, în pandemie, 110 zile din anul școlar, jumătate din acesta, iar acest lucru lasă urme în calitatea educației și se va reflecta în viitorul României, a declarat, pentru Economedia, Gallina A. Vincelette, director pentru țările Uniunii Europene în cadrul Băncii Mondiale.
UPDATE Rectificare: „În România, în special, vedem că în ultimul an școlar, copiii români de vârstă școlară au pierdut 110 zile din anul școlar. Este vorba practic de jumătate de an școlar la care nu au participat. (Rectificare: Pe baza datelor PISA 2018 și a ipotezelor privind eficiența învățării diferențiate, considerăm că decalajul mare privind competențele de citire/lectură, de 3 ani de școlarizare între chintilele cele mai sărace și cele mai bogate va crește în continuare cu o jumătate de an din cauza celor aproximativ 110 zile în care școlile au fost închise timpul pandemiei (până în septembrie 2021)”.
Potrivit ei, când apar recesiuni, pandemii și șocuri mari în activitatea economică trebuie urmărite și efectele asupra unor sectoare precum educația, care are legătură cu capitalul uman și potențialul.
„Asta este ceva la care ne uităm foarte mult și ne preocupă în România, dar și în Europa și restul lumii. În România, în special, vedem că în ultimul an școlar, copiii români de vârstă școlară au pierdut 110 zile din anul școlar. Este vorba practic de jumătate de an școlar la care nu au participat”, spune Gallina A. Vincelette.
Potrivit acesteia, astăzi România își redeschide pe deplin școlile și este dornică să-și susțină copiii să recupereze învățarea, să recâștige contactul cu colegii, abilitățile socio-economice, să-și reducă anxietatea, să-și sporească abilitățile digitale. Dar ceea ce este important este ca această redeschidere să fie făcută în siguranță.
Așadar, continuă Gallina A. Vincelette, „vrem să vedem spații de învățare mai sigure și să le creem pe cele cu un procent ridicat de profesori, de personal, de studenți vaccinați împotriva Covid-19. Și credem cu tărie că sectorul educației are nevoie de multă atenție din această perspectivă, din partea tuturor părților interesate – guvernul, sectorul privat, partenerii internaționali precum Banca Mondială – pentru a sprijini această redresare, pentru ca în cele din urmă costul suportat de capitalul uman să nu fie mare și țara să poată să-și revină cu succes”.
Banca Mondială derulează o serie de proiecte pentru a sprijini sectorul educațional din România, în pandemie.
„Avem un proiect în învățământul gimnazial și am livrat echipamente și materiale pentru 1.100 de licee, pentru a le susține în aceste momente dificile. De asemenea, ne-am asigurat că elevii vulnerabili au acces la educație online. Și prin acest proiect am ajuns la 60.000 de elevi chiar în ultimul an, pentru a susține această educație online, atunci când copiii trebuiau să rămână acasă și să facă școală de la distanță”, a mai spus Gallina A. Vincelette.
Citește și: