Coreea de Sud va amenda distribuitorii de alimente pentru „shrinkflation”, fenomenul de reducere a dimensiunii produselor

inflatie cos cumparaturi Foto: Tero Vesalainen/ Dreamstime.com

Autoritatea pentru concurenţă din Coreea de Sud (FTC) a anunţat vineri că producătorii şi distribuitorii de alimente vor fi obligaţi să îi înştiinţeze pe cumpărători dacă au redus dimensiunea produselor lor, în caz contrar urmând să fie amendaţi cu până la 10 milioane de woni (7.300 de dolari), transmite Reuters, citat de Agerpres.

Fenomenul „shrinkflation” (shrink – micşorare şi inflation – inflaţie) a devenit o problemă pentru consumatori şi guverne, în condiţiile în care gospodăriile sunt afectate de scăderea puterii de cumpărare, în urma inflaţiei ridicate.

Fair Trade Commission (FTC), Autoritatea pentru concurenţă din Coreea de Sud, a precizat că a desemnat practica anumitor firme de a reduce dimensiunile produselor, în timp ce păstrează preţurile nemodificate, drept o practică incorectă pentru care vor fi aplicate amenzi.

Analize Economedia

criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic

Majoritatea producătorilor de alimente procesate şi produse de larg consum utilizate în gospodării, precum hârtie igienică, şampon şi detergenţi vor trebui să precizeze pe etichetă, timp de trei luni, dacă au redus dimensiunile produselor într-un mod care să provoace o creştere a preţului unitar.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Noile reguli vor intra în vigoare în luna august, după o perioadă de graţie de trei luni, iar cei care le vor încălca vor fi amendaţi prima dată cu cinci milioane de woni şi cu 10 milioane de woni la cea de a doua abatere.

„Modificarea este destinată evitării situaţiei în care companiile reduc mărimea, standardul, greutatea sau cantitatea produselor lor, fără o informare adecvată, astfel încât consumatorii suportă, fără ştiinţă, o majorare substanţială de preţ”, a precizat FTC într-un comunicat de presă.

Creşterea preţurilor la alimente şi a costului vieţii au fost subiecte importante în campania pentru alegerile parlamentare de luna trecută, la care partidul la putere al preşedintelui Yoon Suk Yeol a suferit o înfrângere usturătoare.

În încercarea de a calma creşterile de preţuri, guvernul de la Seul a adoptat mai multe măsuri, inclusiv reducerea tarifelor la importurile de alimente şi punerea de presiuni asupra companiilor pentru ca acestea să limiteze majorările de preţuri