Cotaţiile la grâu şi soia boabe au scăzut joi la bursa de la Chicago după anunţul privind progresele înregistrate cu prilejul negocierilor pentru crearea unui coridor sigur pentru navele care transportă cereale şi oleaginoase din Ucraina, transmite Reuters, citat de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

În jurul orei 11:55 GMT cotaţia grâului era în scădere cu 0,4% până la 9,07 dolari pentru un bushel în timp ce cotaţia la soia boabe era în scădere cu 1,3% până la 13,34 dolari pentru un bushel.

Purtătoarea de cuvânt a Ministerului rus al Afacerilor Externe a declarat că în cursul discuţiilor care au avut loc miercuri la Istanbul au fost puse la punct unele elemente ale unui posibil acord cu privire la crearea unui coridor sigur pentru navele care transportă cereale şi oleaginoase din Ucraina.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

„Grâul, porumbul şi soia boabe sunt în scădere astăzi ca urmare a ştirilor cu privire la posibile progrese în negocierile pentru crearea unui coridor sigur pentru cerealele din Ucraina, la care se adaugă îngrijorările mai largi cu privire la o posibilă recesiune care ar distruge cererea”, a declarat Matt Ammermann, analist la StoneX. Potrivit acestuia, Ucraina are nevoie de capacităţi mari de transport maritim pentru a-şi putea exporta cerealele iar un coridor sigur ar fi un progres major care ar putea permite Ucrainei să pună pe piaţă mari cantităţi de cereale.

Porturile ucrainene de la Marea Neagră sunt blocate de la debutul invaziei ruseşti, ceea ce a dus la creşterea explozivă a preţurilor globale la cereale şi ulei de floarea soarelui.

Potrivit analiştilor, Rusia este şi ea interesată de normalizarea transportului maritim în Marea Neagră pentru că are şi ea o recoltă mare de cereale pe care vrea să o exporte.

„Pieţele sunt afectate, de asemenea, de teama că băncile centrale vor începe să majoreze dobânzile pentru a contracara inflaţia, ceea ce ar creşte riscul unei recesiuni mondiale, care ar duce la distrugerea cererii pentru cereale şi soia boabe”, a adăugat Ammermann.