Cotația grâului scade, după anunţul privind progresele înregistrate cu privire la crearea unui coridor sigur pentru navele care transportă cereale şi oleaginoase din Ucraina

Grau sursa foto: Pexels

Cotaţiile la grâu şi soia boabe au scăzut joi la bursa de la Chicago după anunţul privind progresele înregistrate cu prilejul negocierilor pentru crearea unui coridor sigur pentru navele care transportă cereale şi oleaginoase din Ucraina, transmite Reuters, citat de Agerpres.

În jurul orei 11:55 GMT cotaţia grâului era în scădere cu 0,4% până la 9,07 dolari pentru un bushel în timp ce cotaţia la soia boabe era în scădere cu 1,3% până la 13,34 dolari pentru un bushel.

Purtătoarea de cuvânt a Ministerului rus al Afacerilor Externe a declarat că în cursul discuţiilor care au avut loc miercuri la Istanbul au fost puse la punct unele elemente ale unui posibil acord cu privire la crearea unui coridor sigur pentru navele care transportă cereale şi oleaginoase din Ucraina.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

„Grâul, porumbul şi soia boabe sunt în scădere astăzi ca urmare a ştirilor cu privire la posibile progrese în negocierile pentru crearea unui coridor sigur pentru cerealele din Ucraina, la care se adaugă îngrijorările mai largi cu privire la o posibilă recesiune care ar distruge cererea”, a declarat Matt Ammermann, analist la StoneX. Potrivit acestuia, Ucraina are nevoie de capacităţi mari de transport maritim pentru a-şi putea exporta cerealele iar un coridor sigur ar fi un progres major care ar putea permite Ucrainei să pună pe piaţă mari cantităţi de cereale.

Porturile ucrainene de la Marea Neagră sunt blocate de la debutul invaziei ruseşti, ceea ce a dus la creşterea explozivă a preţurilor globale la cereale şi ulei de floarea soarelui.

Potrivit analiştilor, Rusia este şi ea interesată de normalizarea transportului maritim în Marea Neagră pentru că are şi ea o recoltă mare de cereale pe care vrea să o exporte.

„Pieţele sunt afectate, de asemenea, de teama că băncile centrale vor începe să majoreze dobânzile pentru a contracara inflaţia, ceea ce ar creşte riscul unei recesiuni mondiale, care ar duce la distrugerea cererii pentru cereale şi soia boabe”, a adăugat Ammermann.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: