Creatorii americani de conținut de pe TikTok au cerut urmăritorilor să se aboneze la canalele lor de pe platformele rivale precum Instagram, deținută de Meta, și YouTube, deținută de Alphabet, după ce o curte federală de apel a decis că aplicația de social media ar putea fi interzisă dacă nu este vândută unei companii americane până pe 19 ianuarie, scrie Reuters.
TikTok a devenit o forță digitală majoră în SUA pe măsură ce a ajuns la 170 de milioane de utilizatori americani, în special tineri atrași de videoclipurile sale scurte, adesea ireverențioase. Aceasta a îndepărtat agenții de publicitate de la unii dintre cei mai mari jucători americani și a adăugat platforma comercială TikTok Shop, care a devenit o piață pentru întreprinderile mici.
Congresul SUA, temându-se că proprietarii chinezi ai TikTok colectează informații despre consumatorii americani, a adoptat o lege care cere proprietarului său, ByteDance, susținut de chinezi, să renunțe la TikTok în SUA sau să îi fie aplicată o interdicție. Vineri, o curte federală de apel a menținut legea.
Amenințările din partea politicienilor și a altor persoane la adresa TikTok se acumulează de ani de zile, determinând unii utilizatori să treacă cu vederea amenințările recente. Acest lucru părea să se schimbe vineri, cu perspectiva unei interdicții în doar șase săptămâni. Un recurs la Curtea Supremă este încă posibil.
„Pentru prima dată îmi dau seama că multe dintre lucrurile pentru care am muncit ar putea dispărea”, a declarat pentru Reuters Chris Mowrey, un influencer social media democrat cu 470.000 de urmăritori TikTok. „Nu cred că s-a vorbit suficient despre cât de dăunător va fi din punct de vedere economic pentru micile întreprinderi și creatori”.
Pe aplicație, utilizatorii și creatorii de conținut și-au exprimat îngrijorarea și confuzia, mulți spunând că se îndoiesc că platforma va supraviețui și că sunt pregătiți pentru ce este mai rău.
Chris Burkett, un creator de conținut pe TikTok cu 1,3 milioane de persoane care urmăresc videoclipurile sale despre stilul de viață masculin, a declarat că nu crede că platforma va rezista. El a cerut publicului său să îl urmărească pe alte platforme de socializare, precum Instagram, YouTube, X și Threads.
„Am investit atât de mulți ani și atât de mult timp în construirea comunității noastre aici”, a spus creatorul de conținut de călătorii alimentare SnipingForDom, care are 898.000 de urmăritori pe aplicație. Deși nu crede că sfârșitul este aproape pentru TikTok, el le-a spus totuși urmăritorilor să îl contacteze pe pagina sa de Instagram.
Alții așteptau, de asemenea, mai multe informații.
Sarah Jannetti, un consultant TikTok Shop, a declarat că mulți dintre clienții săi nu sunt îngrijorați de o potențială interzicere a TikTok și nu își vor schimba afacerile „până când nu vor vedea ceva mai concret”.