Criză majoră de forță de muncă la Iași: „Am anunţ de angajare cu 6.000 lei/lună. Nu sună nimeni de trei luni!” / „Un șofer în Germania primește 3.000-3.500 de euro pe lună“

șofer tir, camion Sursa foto: Pixabay

Marian Iacomi, patronul patronul unei firme de transport din Iași susține că a fost nevoit să renunțe la jumătate din flota de tiruri pentru că nu găsea șoferi, relatează Ziarul de Iași.

„Am angajat inclusiv tineri, proaspăt ieșiți de pe băncile școlii, să le dăm și lor o șansă, pentru a face experiență, dar a fost foarte greu cu ei. Pentru că au distrus camioanele. Nu făceau încasări pe cât distrugeau“, arată Iacomi.

Acesta conduce mai multe firme în Iași și are în prezent în jur de 40 de angajați. Administrează o flotă cu tot atâtea camioane, autobuze și microbuze la un loc, dar subliniază că a avut mult mai multe. Însă, din cauza șoferilor greu de găsit, a fost nevoit să tragă pe dreapta 20 de camioane și să le vândă.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

„Un șofer în Germania primește 3.000-3.500 de euro pe lună. De ce ar veni să mai muncească la mine cu un salariu de 7.000 de lei pe lună? Foarte mulți oameni de calitate ne-au plecat în afară! Am angajat inclusiv tineri, proaspăt ieșiți de pe băncile școlii, să le dăm și lor o șansă, pentru a face experiență, dar a fost foarte greu cu ei. Pentru că au distrus camioanele. Nu făceau încasări pe cât distrugeau. Fără niciun simț de răspundere. Am avut și situații când mi le-au răsturnat. Și atunci am luat decizia să mai dau înapoi, să mai vând din ele pentru că nu făceam față“,a povestit Marian Iacomi, un antreprenor din Iași, care deține și Ami Turing, o companie de transporturi rutiere de mărfuri, cu peste 20 de ani de activitate.

Forța de muncă lipsește însă și din alte domenii de activitate, iar patronii o confirmă. Anunțurile lor de angajare nu prezintă interes. Nici când e vorba de salarii și condiții de muncă decente, după cum se plâng unii.

„Am anunț de angajare pentru un mecanic auto, cu 6.000 de lei pe lună și nu sună nimeni! Dar nimeni, de trei luni de zile! Nici să întrebe măcar dacă primesc o apă sau ceva. Am ajuns să importăm foarte multă forță de muncă din India, Sri Lanka și Pakistan. Nu e ok. Când ai noștri pleacă în afara țării, tot statul pierde aici. Pentru că fiecare școlarizare, facultate, este o investiție a statului. Îi plătești căldură, îi plătești medic, până termină liceul și facultatea, după care îl pierzi. Pentru că după, el va munci la Google în Austria. Avem atât de mulți specialiști în România, foarte buni, pe care statul nu ar trebui să-i mai lase să plece. Să le ofere condiții și să-i oprească aici“, a mai sesizat omul de afaceri din Iași.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: