Culmea contestațiilor și la licitația pentru 62 de trenuri electrice noi, de scurt parcurs. Producătorul PESA (Polonia), care tocmai ce a câștigat licitația pentru cele 62 de rame Regio, a depus contestație la CNSC împotriva concurentului ALSTOM (Franța), clasat pe locul 2. Se repetă, astfel scenariul de la licitația pentru cele 20 de trenuri electrice noi unde ambii concurenți se contestă la CNSC după cum Economedia a explicat aici. Un astfel de caz a fost și la CNAIR pe Autostrada Bucureștiului între Pizzarotti – Retter și Intrakat (detalii aici).
Producătorul PESA (Polonia) a câștigat pe 30 octombrie și licitația pentru 62 de trenuri de trenuri electrice noi de scurt parcus (Regio). Contractul este cuprins între 3,2 și 4,2 miliarde lei, finanțare europeană. Licitația pentru achiziția a 62 de trenuri electrice de scurt parcurs a fost publicată în SEAP (Sistemul Electronic de Achiziții Publice) pe 16 mai 2022, iar în ianuarie 2023, Alstom și PESA au depus oferte pentru fiecare dintre cele trei loturi după cum Economedia a scris aici.
Contestația PESA a fost înregistrată luni, 13 noiembrie, la CNSC, potrivit datelor oficiale:
Deocamdată, în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice (SEAP) contestația nu este înregistrată, deci nu se poate urmări pe ce temei s-a depus plângerea, însă dacă ne raportăm la situația precedentă, contestațiile la licitația pentru 20 de trenuri InterRegio, plângerea s-ar putea referi la admisibilitatea ofertei concurentului Alstom (în contestație, Alstom susține că oferta PESA este inacceptabilă).