Blocaj la licitația pentru încă 20 de trenuri noi în România: Producătorii Alstom și Pesa se contestă între ei la CNSC / ARF i-a desemnat pe polonezii de la PESA câștigători ai contractului care poate ajunge la 500 de milioane de euro

Tren Pesa Sursa foto: pesa.pl

Autoritatea pentru Reformă Feroviară nu poate semna cu Pesa (Polonia) contractul pentru achiziția a 20 de trenuri electrice de lung-parcurs (contractul IR RE II) după ce Alstom a depus marți, 26 septembrie, contestație la CNSC. Interesant este că tot marți, 26 septembrie, și Pesa, câștigătorul licitației, a depus contestație la CNSC și cere ca oferta Alstom să fie declarată inacceptabilă.

Pe 14 septembrie producătorul polonez Pesa a câștigat licitația derulată de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) pentru încă 20 de trenuri electrice de lung parcurs, achiziție finanțată prin PNRR. Contractul finanțat prin PNRR pentru cel puțin 20 de noi unități este cuprins între 1,2 și 2,3 miliarde lei. Pentru o perioadă de mentenanță de 15 ani, contractul este de 240 de milioane de euro și ajunge la aproape o jumătate de miliard de euro dacă se dublează la 30 de ani durata mentenanței și se suplimentează numărul de rame cu încă 9 unități. Ofertă a mai depus și Alstom. Ambele companii au depus oferte și la licitația pentru 62 de trenuri electrice de scurt parcurs.

Contestația PESA: 

Contestația Alstom: 

„Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că a desemnat societatea POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ SPOLKA AKCYJNA (POLONIA) – PESA -, drept câștigător al licitației pentru achiziția a 20 de rame electrice destinate serviciilor publice obligatorii de transport feroviar de călători de mediu și lung parcurs RE-IR2, împreună cu serviciile de mentenanță pe o perioadă de 15 ani, prin încărcarea Raportului final al procedurii în SICAP”, arată un comunicat al ARF.

Valoarea totală estimată a achiziției este cuprinsă între 1.201.615.722 lei și 2.374.592.590 lei, fără TVA, inclusiv serviciile de mentenanţă și reparații necesare funcționării în condiții optime de siguranță și confort, instruire a personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor, transportul, asigurarea, punerea în funcțiune şi asistenţa tehnică în perioada de garanţie, conform Caietului de Sarcini.

De asemenea, în contractul de achiziție este prevăzută o clauză de revizuire privind posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanță cu încă 15 ani și cantității cu 9 rame electrice inter-regionale. Suplimentarea cantităților achiziționate va putea fi făcută prin încheierea unor acte adiționale la contractul de achiziție.

Ramele electrice de lung parcurs (InterRegio) trebuie să ofere o capacitate de cel puțin 160 de locuri pe scaune, 160 de locuri în picioare și 16 locuri pentru biciclete. Livrarea se va face în termen de maximum 4 ani de la semnarea contractului, durata totală fiind de 34 de ani (include și întreținerea)

Traseele pe care vor circula noile trenuri electrice sunt:

  • Cluj-Napoca – Sighișoara – Brașov;
  • Cluj-Napoca – Alba lulia – Simeria – Târgu Jiu – Craiova;
  • Brașov – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani – Iași/Suceava;
  • Galați – Mărășești – Bacău – Pașcani – lași/Suceava;
  • Galați – Brăila – Făurei – Fetești – Constanța (Mangalia);
  • (Mangalia) – Constanța – Fetești – Brăila – Mărășești – Bacău – Pașcani – Iași/Suceava;
  • (Giurgiu) București – Ciulnița – Călărași.

Conform analizei de exploatare a liniilor în curs de electrificare, Cluj-Napoca – Oradea și Craiova – Calafat, extinderea serviciilor, după finalizarea electrificării, trenurile vor fi operate și pe următoarele rute de circulație:

  • Oradea – Cluj-Napoca – Sighișoara – Brașov;
  • Cluj-Napoca – Alba lulia – Simeria – Târgu Jiu – Craiova – Calafat.

 

 

Sursa foto: pesa.pl

Comentarii

  1. Desigur, Politroocii de doi bani ignoră cu desăvârșire Fabrica de Locomotive și rame Softronic de la Craiova (fostă Electroputere). Mai bine cumpărăm 💩 din china, să iasă comisionul gras ca 🐷 politici. RIP România… 🤢🤮

  2. exporta in .ulte tari dar nu dau spagi!
    Daca un babalac din Vaslui cara milioane, cat o fi parandaratul pentru 500 milioane de euro ??

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *