Polonezii de la Pesa au câștigat licitația pentru 20 de trenuri electrice de lung parcurs. Contractul finanțat prin PNRR poate ajunge la 500 de milioane de euro

Tren Pesa Sursa foto: pesa.pl

Producătorul polonez Pesa a câștigat licitația derulată de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) pentru încă 20 de trenuri electrice de lung parcurs, achiziție finanțată prin PNRR. Contractul finanțat prin PNRR pentru cel puțin 20 de noi unități este cuprins între 1,2 și 2,3 miliarde lei. Pentru o perioadă de mentenanță de 15 ani, contractul este de 240 de milioane de euro și ajunge la aproape o jumătate de miliard de euro dacă se dublează la 30 de ani durata mentenanței și se suplimentează numărul de rame cu încă 9 unități. Ofertă a mai depus și Alstom. Ambele companii au depus oferte și la licitația pentru 62 de trenuri electrice de scurt parcurs.

„Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că a desemnat societatea POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ SPOLKA AKCYJNA (POLONIA) – PESA -, drept câștigător al licitației pentru achiziția a 20 de rame electrice destinate serviciilor publice obligatorii de transport feroviar de călători de mediu și lung parcurs RE-IR2, împreună cu serviciile de mentenanță pe o perioadă de 15 ani, prin încărcarea Raportului final al procedurii în SICAP”, arată un comunicat al ARF.

Semnarea contractului de achiziție publică se va face după ce expiră perioada de depunere a eventualelor contestații si respectiv după soluționarea contestaților/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.

Valoarea totală estimată a achiziției este cuprinsă între 1.201.615.722 lei și 2.374.592.590 lei, fără TVA, inclusiv serviciile de mentenanţă și reparații necesare funcționării în condiții optime de siguranță și confort, instruire a personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor, transportul, asigurarea, punerea în funcțiune şi asistenţa tehnică în perioada de garanţie, conform Caietului de Sarcini.

De asemenea, în contractul de achiziție este prevăzută o clauză de revizuire privind posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanță cu încă 15 ani și cantității cu 9 rame electrice inter-regionale. Suplimentarea cantităților achiziționate va putea fi făcută prin încheierea unor acte adiționale la contractul de achiziție.

Ramele electrice de lung parcurs (InterRegio) trebuie să ofere o capacitate de cel puțin 160 de locuri pe scaune, 160 de locuri în picioare și 16 locuri pentru biciclete. Livrarea se va face în termen de maximum 4 ani de la semnarea contractului, durata totală fiind de 34 de ani (include și întreținerea)

Traseele pe care vor circula noile trenuri electrice sunt:

  • Cluj-Napoca – Sighișoara – Brașov;
  • Cluj-Napoca – Alba lulia – Simeria – Târgu Jiu – Craiova;
  • Brașov – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani – Iași/Suceava;
  • Galați – Mărășești – Bacău – Pașcani – lași/Suceava;
  • Galați – Brăila – Făurei – Fetești – Constanța (Mangalia);
  • (Mangalia) – Constanța – Fetești – Brăila – Mărășești – Bacău – Pașcani – Iași/Suceava;
  • (Giurgiu) București – Ciulnița – Călărași.

Conform analizei de exploatare a liniilor în curs de electrificare, Cluj-Napoca – Oradea și Craiova – Calafat, extinderea serviciilor, după finalizarea electrificării, trenurile vor fi operate și pe următoarele rute de circulație:

  • Oradea – Cluj-Napoca – Sighișoara – Brașov;
  • Cluj-Napoca – Alba lulia – Simeria – Târgu Jiu – Craiova – Calafat.

Sursa foto: pesa.pl

Comentarii

    • Roman muncind si cuc clocind n-o sa vedeti niciodata. Exceptie a fost o perioada scurta in anii interbelici sub dictatura Regala si-n comunism sub dictatura comunista unde munca, cinstea si onoarea se impuneau cu biciul. In rest romanil s-au distrus si furat unii pe altii cu o barbarie de nedescris.

  1. Mari Tâmpiți mai sunt cei dd la ARF !! Tâmpiți și jigodii!! Aven cel puțin 4 producători de material rulant de calitate, avem cel putin 4producatori de sisteme de actionare feroviare, iar nou Românii desemnam câștigător o firmă xin Polonia !!😈😊😊 asta seamană a Jigodism și trădare !! cum să-i dau banul polonezului, cânx am producători locali !?? suntem doar proști oare !?? contract pe 34 de ani !?? Indivizii aceia de la ARF trebuie trimisi de urgenta “la pușcărie” și anulată licitația !!

  2. Politrucii din Bucuresti nu suporta Banatul din moment ce nu este nici un tren spre Timisoara desi linia este electrificata din anii 70. In schimb viseaza cai verzi pe pereti renuri electrice intre Constanta -Mangalia, Craiova – Calafat sau Cluj – Oradea

  3. la Craiova trenuri si locomotive ce se dau la export. La intern, nu sunt bune, aici nu mere spaga??
    Nu mai votati mai oameni buni FSNul, sunteti de 33 de ani in Duminica Orbului!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *