Cum a ajuns Tesla la o valoare de piață de peste o mie de miliarde de dolari

masina electrica, tesla Tesla Sursa foto: Unsplash/Jannes Glas

Tesla a depășit luni o mie de miliarde de dolari, valoare de piață, după ce a primit cea mai mare comandă vreodată de la compania de închiriere de mașini Hertz, o afacere care a consolidat ambiția lui Elon Musk de a depăși întreaga industrie auto la vânzări în următorul deceniu.

Acțiunile Tesla au crescut cu până la 14,9%, până la 1.045,02 dolari, făcându-l cel mai valoros producător de automobile din lume, conform calculelor Reuters.

Chiar și directorul executiv al Tesla, Elon Musk, și-a exprimat surprinderea față de viteza creșterii.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

„Ciudat că a crescut evaluarea, deoarece la Tesla este în mare măsură o problemă de producție, nu o problemă de cerere”, a scris Musk pe Twitter ca răspuns la un comentariu al lui Ross Gerber, co-fondator al fondului de investiții Gerber Kawasaki și acționar al Tesla.

Tesla este primul producător auto care se alătură clubului de elită al companiilor de o mie de miliarde de dolari, care include Apple, Amazon.com, Microsoft Corp și Alphabet.

Majoritatea producătorilor de automobile nu se laudă cu vânzările către companiile de închiriere de mașini, adesea făcute la reduceri pentru a scăpa de modele care se vând slab. Dar pentru Tesla și investitorii săi, decizia Hertz de a comanda 100.000 de vehicule Tesla până la sfârșitul anului 2022 a arătat că vehiculele electrice nu mai sunt un produs de nișă, ci vor domina piața de masă în viitorul apropiat.

“Vehiculele electrice sunt acum obișnuite și abia am început să vedem creșterea cererii și a interesului global”, a declarat pentru  Reuters directorul executiv interimar, Mark Fields.

Directorul executiv al Tesla, Elon Musk, a stabilit un obiectiv anual de creștere a vânzărilor de 50%, în medie, ajungând până la 20 de milioane de vehicule pe an. Acesta ar reprezenta mai mult de două ori volumul actualilor lideri în vânzări Volkswagen AG și Toyota Motor.

Tesla Model 3 a fost cel mai bine vândut vehicul de orice fel în Europa luna trecută, iar compania pare să facă progrese în rezolvarea problemelor de reglementare care i-au amenințat afacerile în China. Compania a declarat că a deschis un nou centru de date și cercetare în Shanghai pentru a se conforma cerințelor guvernamentale ca datele colectate de la vehiculele din China să rămână în țară.

Cu toate acestea, Tesla s-a confruntat luni cu noi presiuni de reglementare din SUA. Noul șef al National Transportation Safety Board i-a trimis lui Musk o scrisoare prin care se întreba de ce Tesla lansează software-ul „Full Self Driving”, chiar dacă compania nu a răspuns oficial la întrebările NTSB despre siguranța sistemului de conducere automată.

Tesla se confruntă acum cu provocarea descurajantă de zi cu zi de a deveni un producător de vehicule cu volum mare, în creștere, cu o rată nemaivăzută de la începutul anilor 1900, când cererea a explodat pentru modelul T al lui Henry Ford.

Tesla se confruntă cu restanțe ale comenzilor pentru vehiculele sale și cu întreruperile extinse ale lanțului de aprovizionare. Directorul financiar Tesla, Zachary Kirkhorn, i-a avertizat pe investitori în timpul unui apel de săptămâna trecută că obiectivele de producție pe termen scurt ale Tesla vor depinde de rezolvarea acestor întreruperi și de finalizarea a două noi, uriașe fabrici de asamblare și baterii în Austin și Berlin.

Iar rivalii nu stau pe loc. Marca Mercedes-Benz, General Motors Co, Ford Motor și startup-uri precum Lucid și Xpeng din China se luptă cu Tesla cu mașini sau camioane electrice noi.

Dar acordul cu Hertz a subliniat, de asemenea, puterea mărcii Tesla, deoarece compania de închiriere de mașini iese din faliment și își propune să-și revigoreze brandul, cândva dominant.

„Credem cu desăvârșire că acesta va fi un avantaj competitiv pentru noi”, a spus CEO-ul interimar Hertz, Mark Fields, despre comanda Tesla, care urmează să fie livrată până la sfârșitul anului 2022.

Cel mai ieftin sedan al Tesla, Model 3, are un preț care începe de la aproximativ 44.000 de dolari, ceea ce duce această comandă la o valoare de aproximativ 4,4 miliarde de dolari, dacă ar fi toată pentru Model 3.

Cu comanda actuală, Hertz a spus că vehiculele electrice vor reprezenta mai mult de 20% din flota sa globală. Fields a citat numărul tot mai mare de vehicule electrice de vânzare și interesul consumatorilor pentru vehiculele electrificate. De asemenea, Hertz a anunțat că instalează mii de încărcătoare în rețeaua sa.

Astfel, clienții care închiriază un Tesla Model 3 vor avea acces la 3.000 de stații de supraalimentare Tesla în Statele Unite și Europa.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: