Dacia Spring deschide drumul constructorului de la Mioveni către era electrică. Spring este înrudit cu Renault City K-ZE, model electric disponibil în China, ambele fiind derivate din Kwid, un SUV de oraș oferit de Renault în India, arată o analiză Autocritica.ro.
La finalul anilor 2000 s-a născut și ideea unor SUV-uri de clasă mini (segment A), însă poligonul de testare nu avea să fie cel european. În cazul Grupului Renault, familia sub care activează astăzi Dacia, publicul căruia voia să-i testeze gusturile în materie de SUV-uri de oraș a fost cel din India.
În cadrul Salonului Auto de la New Delhi din 2014, Renault a prezentat publicului Kwid Concept. Prototipul, gândit și realizat și cu ajutorul diviziei Renault Design din India, avea o serie de linii interesante. Designul general părea inspirat de celebrul Beach Buggy: o gardă la sol generoasă, jante mari cu anvelope special pregătite să muște din nisip sau macadam, protecții suplimentare viu colorate și chiar și portiere inspirate de modelele Lamborghini.
Deși conceptul a fost echipat cu un motor pe benzină de 1.2 litri și o transmisie automată cu dublu ambreiaj, oficialii Renault au declarat că prototipul fusese pregătit și pentru electrificare: în spatele logo-ului Renault se afla mufa pentru încărcarea unor posibile baterii. Iată un alt indiciu, atent ascuns de departamentul de marketing Renault, printre declarațiile oficialilor companiei. (Foto: Renault Kwid / site oficial)
Citește tot articolul pe Autocritica.ro, partener Economedia
Vezi mai jos imagini VIDEO cu Renault Kwid, precursorul Dacia Spring