Compania de Drumuri a prevăzut în studiul de fezabilitate panouri pentru spaţiul gol dintre sensurile de mers ale Autostrăzii A1 Sibiu – Boiţa, dar nu le-a mai inclus şi în caietul de sarcini pentru proiectarea şi execuţia celor două viaducte de la Tălmaciu şi Tălmăcel, potrivit documentaţiei pe care a consultat-o Economedia. În studiul de fezabilitate, pe viaduct nu sunt prevăzute grilaje sau plase de protecţie, ci panouri fonoabsorbante. Dacă aceste panourile fonoabsorbante ar fi rămas „prinse” în proiect ar fi salvat viaţa şoferului care a căzut în gol de la 20 de metri pentru că nu se aştepta să fie spaţiu gol între parapete.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

După accident, Asociaţia Pro Infrastructură a criticat CNAIR pentru pasarea răspunderii, pe principiul „mortul e de vină” şi a atras atenţia că pe Autostrada Transilvania sunt prevăzute grilaje de protecţie în spaţiul gol, tocmai pentru a împiedica o eventuală cădere.

„Căderea în gol și manipularea la CNAIR și MT. Observăm de mulți ani un fenomen foarte grav: la accidente mortale cauzate de starea sau proiectarea deficitară a infrastructurii, autoritățile se unesc într-un cor pe mai multe voci și ni se cântă că “mortul e de vină” și că “drumul respectă normativele în vigoare”. Asemenea manipulări deturnează atenția de la un lucru evident: indiferent de circumstanțe, faptul că un om e lăsat să cadă în gol este, în primul rând, vina geniilor din CNAIR care au aprobat proiectul. Și ce valoare mai au auditurile de siguranță rutieră dacă nu se observă (că lipsește) un element simplu? Un grilaj care să acopere distanța dintre cele două sensuri pe viaduct”, a arătat Asociația.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Sâmbătă, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a transmis condoleanţe familiei şi a anunţat că vor fi montate panouri sau grilaje de siguranţă. Totodată, ministrul Grindeanu a dat şi un sfat (cel puţin confuz) în cazul unui accident pe autostradă, acela de a rămâne în mașină.

„Regretăm cu toţii şi transmit condoleanţe. A fost o situaţie neplăcută. Totodată, mai trebuie să învăţăm: pe autostrăzi modalitatea în care trebuie să te comporţi e una cu totul diferită faţă de traficul pe alte tipuri de drumuri. Aici fiecare secundă contează, se rulează cu vitează foarte mare, e cam de evitat să ieşi din maşini, aşa cum facem în oraş, de exemplu, sau în alte părţi. Asta nu înseamnă că nu trebuie să gândim, în perioada următoare, elemente de siguranţă suplimentare pe acel tronson, un tronson care, nu pot să nu spun, care a fost inaugurat înainte de termen şi felicit constructorul. Termenul conform contractului trebuia să fie mai-iunie anul acesta, au reuşit cu şase luni mai repede să-l dea în circulaţie, ceea ce mă bucură”, a afirmat Sorin Grindeanu.