VIDEO Cum se construiește o autostradă : UMB a ajuns la 42 % pe lotul Nădășelu-Zimbor de pe Autostrada Transilvania. Șanse mari pentru deschiderea celor 30 de kilometri la finalul anului viitor

A3 UMB Nădăşelu Poarta Sălajului Sursa Foto : Cătălin Drulă/Facebook

Demonstrație de forță pe Autostrada Transilvania unde constructorul român UMB a ajuns la 42 % execuție pe lotul Nădășelu-Mihăești-Zimbor, cel mai avansat șantier din PNRR. Tronsonul dintre Nădășelu și Zimbor are o lungime de 30 de kilometri și este continuat de lotul Zimbor-Poarta Sălajului de 12 kilometri unde lucrările efective au început în această vară și au ajuns la aproape 15 %.

Față de ultimele raportări, UMB a reușit un avans de aproape 10 procente în august și septembrie. Reprezentații Companiei de Drumuri au verificat șantierul din județele Cluj și Sălaj și au transmis progresul de pe șantier : ,,Reprezentanții CNAIR au efectuat o vizită de lucru pe șantierul sectoarelor de autostradă Nădășelu – Mihăiești și Mihăiești – Zimbor, parte a autostrăzii Transilvania. Întregul contract prevede construcția a 30 km de autostradă între Nădășelu și Zimbor. Stadiul lucrărilor este de 42%, fiind respectat graficul de execuție asumat de către constructor. Valoarea contractului finanțat prin PNRR este de 1,39 miliarde lei fără TVA și are ca termen contractual de finalizare anul 2024.” a precizat CNAIR.

Imagini recente de pe șantierul UMB au fost publicate pe canalul YouTube On the Road AK :

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Pentru a garanta finalizarea celor două loturi înainte de termen, Asociația Pro Infrastructură a solicitat public CNAIR să nu mai întârzie decizia privind viaductul prin cimitirul de la Nădășelu și tunelul cut&cover de la Topa Mică : ,,Pentru că dealurile transilvănene nu stau locului, experții proiectanți ai constructorului (UMB) au solicitat două modificări substanțiale de soluție tehnică: viaduct prin cimitir (nu este o glumă) în apropiere de Nădășelu și tunel cut&cover în zona Topa Mică. De luni întregi CNAIR se tot gândește. Și tergiversează. Dacă o să tot amâne aprobarea, deschiderea celor 30,06 kilometri în 2023 zboară pe fereastră și ne vedem în 2024. Și este mare păcat deoarece antreprenorul avansează foarte bine și este motivat să închidă șantierul cât mai repede fiindcă are multe lucrări deja contractate” a transmis API.

Contractele pentru secţiunile 3A2 Nădăşelu – Mihăeşti (17 km) şi 3B1 Mihăeşti – Zimbor (13 km) au fost semnate cu firmele lui Dorinel Umbrărescu în decembrie 2020 pentru 1,4 miliarde lei şi un cost de 9,4 milioane euro/km. Volumul de lucrări este însemnat: 28 lucrări de artă, poduri, pasaje şi viaducte, 7 milioane de mc. de săpătură, 2 milioane mc. de umpluturi.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: