Cum și-a pierdut Anastasia Beverly Hills poziția dominantă pe piața de beauty / De ce una dintre cele mai bogate românce își pierde clienții

beauty, anastasia soare, makeup-, anastasia bevely hills Sursa foto: colaj G4Media

Anastasia Beverly Hills (ABH), brandul de cosmetice favorit al influencerilor, a atins un vârf de popularitate în anii 2010, culminând cu o evaluare de 3 miliarde de dolari în 2018. Totuși, de atunci, cerințele pieței s-au schimbat, vânzările au scăzut, datoriile au crescut, iar principalul investitor al companiei, TPG Capital, dorește să se retragă, relatează BoF.

Brandul este fondat de Anastasia Soare, românca născută la Constanța pregătindu-se ca estetician în România, înainte de a pleca în California în 1989, alături de familia sa. Și-a deschis primul salon în 1997 și de atunci poartă numele de “regina sprâncenelor”. La ora actuală Anastasia are o avere de 900 de milioane de dolari, conform Forbes.com.

Probleme financiare și schimbarea tendințelor

Analize Economedia

retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice
automotive foto 2
Victor Moraru si Marian Neacsu
oameni bagaje
multime, oameni, populatie, demografic, trecere de pietoni
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
bani, lei, finante, bancnote
bani, lei, finante, bancnote, bani numarati, impozit, taxe
Vladimir Putin, Xi Jinping, presedinte, rusia, china, moscova, kremlin, beijing, presedinte, china, rusia
bani, finante, lei, financiar, deficit
Gameloft Romania Cluj Napoca
onrc, registrul comertului
onrc, registrul comertului
Jerome Powell, FED
sticle vin
turism calatorii bani
Euro bani fonduri cheltuieli risipă fraude
bani, lei, finante, bancnote, bani numarati
Borhanci_Bazin-de-inot_01
Luca
onrc, registrul comertului
Pod Argeș Grădiștea București Giurgiu
bani, finante, lei, financiar, deficit
aeroport iasi plecari

TPG Capital a început un proces de retragere a investiției, ceea ce ar putea duce la o vânzare forțată a companiei sau o ofertă publică inițială (IPO). La momentul investiției în 2018, ABH era un lider al brandurilor de frumusețe independente care utilizau social media pentru a atrage clienți. Totuși, popularitatea machiajului ultra-glamorous, specific brandului, a scăzut, consumatorii orientându-se către stiluri mai naturale. Concurența pe social media a devenit acerbă, iar alți producători au lansat versiuni mai ieftine ale produselor ABH.

Viitor incert

Cu peste 600 de milioane de dolari în datorii care ajung la scadență anul viitor, compania riscă falimentul. Moody’s a degradat ratingul de credit al ABH, reflectând riscuri majore pentru viitor. Deși brandul continuă să lanseze produse noi care au primit recenzii bune, categoria de produse de frumusețe este mult mai competitivă acum, cu branduri precum Nyx și E.l.f. oferind alternative mai accesibile.

Provocările pieței și opțiunile limitate

Anastasia Beverly Hills continuă să fie cunoscut, dar nu mai poate beneficia de expunerea gratuită din social media la fel ca în trecut. În plus, datoriile mari limitează capacitatea companiei de a investi în publicitate tradițională. Deși brandul a reușit să evite falimentul în 2020, provocările actuale sunt și mai mari, cu opțiuni financiare limitate și o piață din ce în ce mai saturată.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.