Un vehicul Duster SL Extreme, de culoare gri urban, a devenit, miercuri, automobilul cu numărul 10 milioane produs sub brandul Dacia, a anunţat compania într-un comunicat de presă, scrie Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Potrivit constructorului auto, vehiculul aniversar a ieşit de pe linia de montaj general a Uzinei Vehicule Mioveni şi se va alătura colecţiei de modele istorice Dacia.

Primul autoturism marca Dacia a fost fabricat la Uzina de la Mioveni în data de 20 august 1968, iar ca rezultat al cooperării cu compania Renault, iniţiată încă din 1966, producţia a debutat cu fabricarea sub licenţă a modelului Renault 8, sub numele de Dacia 1100.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

În 1969 a intrat în producţie Dacia 1300, după licenţa Renault 12. Modelul a rămas în fabricaţie timp de 35 de ani şi dat naştere unei întregi familii de vehicule (break, sport, utilitare) care au marcat peisajul auto al României în ultimele decenii ale secolului XX.

Din 1995, o nouă generaţie de modele, proiectată şi dezvoltată integral în România a fost lansată sub numele Dacia Nova.

Preluarea uzinei de la Mioveni de către Grupul Renault în anul 1999 a deschis un nou capitol în istoria Dacia, care a devenit, odată cu lansarea modelului Logan, în anul 2004, un constructor cu vocaţie internaţională.

Începând din 2005, fabricarea modelului Dacia Logan a debutat în prima uzină din afara României, la Uzina Somaca din Casablanca (Maroc). Ulterior, capacităţile de producţie au fost extinse la Uzina din Tanger (Maroc) – în 2012, şi în oraşul Oran (Algeria) – în 2016. Nu în ultimul rând, din 2020, uzina din oraşul chinez Shyian asigură producţia modelului Spring – primul vehicul electric al mărcii Dacia.

“De-a lungul celor 54 de ani care au trecut de la fabricarea primului autoturism Dacia, pe liniile de asamblare ale celor cinci uzine s-au succedat şase familii de modele. Produs în uzinele de la Mioveni, Tanger şi Casablanca, Sandero (inclusiv Sandero Stepway) este modelul Dacia cu cel mai mare succes internaţional – din 2017 fiind cel mai vândut autoturism către persoanele fizice din Europa. La rândul său, modelul Duster – fabricat în exclusivitate la uzina de la Mioveni – este cel mai vândut SUV din Europa către aceeaşi categorie de clienţi”, se arată în comunicatul de presă al constructorului auto.

În topul celor mai produse trei modele auto marca Dacia, de la înfiinţare şi până în prezent, se află: Sandero/Sandero Stepway (2,6 milioane de unităţi), Dacia 1300/1310 şi derivate (2,3 milioane de unităţi) şi Duster (2,1 milioane unităţi).

Dacia este prezentă în 44 de ţări, de pe patru continente, iar marea majoritate a vânzărilor se realizează în Europa, principalele pieţe fiind Franţa, Germania şi Italia.