Dacia a vândut peste jumătate de milion de vehicule la nivel mondial în primele nouă luni

Dacia Sursa foto: Captură Argus

Marca Dacia a vândut 500.957 de vehicule la nivel mondial în primele 9 luni ale anului 2024, în creștere cu 1,5% față de aceeași perioadă a anului 2023, anunță Grupul Renault.

În Europa , cu 432.332 de vehicule vândute (+ 2,2%), Dacia câștigă două locuri pe piața vehiculelor de persoane și urcă pe poziția a 9-a.

Dacia a înregistrat o creștere puternică în Italia (+15,0%) și Spania (+14,6%) și și-a menținut locul al treilea pe piața franceză, într-un context de reînnoire a gamei, odată cu lansarea noilor modele Duster și Spring. Dacia Sandero, ale cărei vânzări au crescut cu 16,3% în primele 9 luni din 2024, este cel mai bine vândut vehicul din Europa, indiferent de canalul de distribuție.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

În trimestrul al treilea din 2024, vânzările Dacia au scăzut cu -3,8%, până la 142.431 de vehicule, datorită tranziției între generații ale modelelor Spring și Duster.

Afacerile Renault

Cifra de afaceri a Renault Group se ridică la 37,7 miliarde de euro după primele nouă luni din 2024, în creștere cu +0,8% față de aceeași perioadă din 2023 și cu + 3,7% la rate de schimb constante.

Cifra de afaceri a perimetrului Automobile se ridică la 33,7 miliarde de euro, în scădere cu 1,5% față de aceeași perioadă din 2023 și în creștere cu + 1,1% la rate de schimb constante.

În trimestrul al 3-lea, cifra de afaceri a Renault Group se ridică la 10,7 miliarde de euro, în creștere cu + 1,8% față de aceeași perioadă din 2023. Cifra de afaceri a perimetrului Automobile se ridică la 9,3 miliarde de euro, în scădere cu -0,5% față de aceeași perioadă din 2023.

În primele 9 luni din 2024, vânzările Renault Group s-au situat la un nivel comparabil cu cel al perioadei similare din 2023, totalizând 1.637.225 de vehicule vândute (-0,4%). În Europa , Renault Group a vândut 1.175.762 vehicule (+3,1%), peste creșterea pieței (+1,8%). Toate mărcile Grupului contribuie la creștere (Renault + 3,5%, Dacia + 2,2% și Alpine + 17,5%).

În trimestrul a treilea din 2024, vânzările globale ale Renault Group s-au ridicat la 482.468 de vehicule (-5,6%).

În Europa, Grupul a rezistat mai bine tendinței de scădere a pieței (-6,1%), înregistrând 328.111 vehicule (-5,3%) și a recâștigat cotă de piață, ocupând locul al treilea (9,8%).

Vânzările sunt în creștere pe piețele din Italia (+16,6%), Spania (+11,9%) și Marea Britanie (+11,4%), compensând parțial activitatea mai slabă din Franța și Germania. Pe piețele din afara Europei, Grupul a înregistrat un volum al vânzărilor de 150.217 vehicule (-5,8%).

Marca Renault se află pe locul al 3-lea în Europa pe piața vehiculelor de persoane (VP), pe locul 1 pe piața VU (vehicule utilitare) și pe primul loc pe piața auto din Franța. Clio ocupă locul al 2-lea în clasamentul celor mai vândute modele din Europa, pe toate canalele de distribuție.

Marca Dacia ocupă locul al 9-lea în Europa pe piața vehiculelor de persoane (VP) și se află pe podiumul european în ceea ce privește vânzările de autoturisme către clienții privați. Sandero este modelul cel mai bine vândut din Europa, indiferent de canalul de distribuție.

Marca Alpine înregistrează o creștere puternică, de două cifre, de la începutul anului, în așteptarea lansării de noi modele.

Ponderea vehiculelor electrificate reprezintă 30,2% din vânzările de autoturisme ale Renault Group în Europa (+3,4 puncte procentuale comparativ cu aceeași perioadă din 2023). Această performanță se explică prin creșterea foarte puternică a vânzărilor de vehicule hibride, în creștere cu +52,4% față de aceeași perioadă din 2023.

Pentru marca Renault, ponderea vehiculelor electrificate reprezintă 46,8% din vânzările sale de autoturisme în Europa (+7,8 puncte procentuale comparativ cu aceeași perioadă din 2023).
Brandul continuă să progreseze pe această piață, cu o cotă de piață de 7,4%, în creștere cu 1 punct procentual. Marca Renault ocupă locul al doilea pe piața europeană a vehiculelor hibride.

Ponderea vehiculelor 100% electrice în vânzările de vehicule de persoane ale Renault Goup din Europa este de 7,6% (11,6% pentru vânzările de autoturisme marca Renault). Această cotă este în scădere, așa cum era de așteptat, într-un an de tranziție marcat de oprirea vânzărilor modelelor Zoe și Twingo electric, precum și de trecerea la o nouă generație a modelului Dacia Spring.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: